آخرین وضعیت بورس / پیش بینی بورس فردا ۵ دی ۱۴۰۱ + جزئیات

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ آخرین وضعیت بورس / پیش بینی بورس فردا ۵ دی ۱۴۰۱ + جزئیات، بازار سهام امروز نیز شاهد رشد نماگرها و ورود پول حقیقی بود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس امروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

بورس تهران هرچند که با قدرت کمتر اما توانست به مسیر صعودی خود ادامه دهد و بار دیگر روز پررونقی را برای سهامداران به ارمغان آورد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ۱.۶۶ درصدی بر ارتفاع ۱.۵۶۳ میلیون واحدی ایستاد و شاخص هم وزن نیز به تبع آن، رشد ۱.۴۲ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات ۷۴۲۰ میلیارد تومانی در کنار ورود پول ۲۱۲ میلیارد تومانی نیز به خوبی وضعیت مناسب این روزهای بازار سهام را تایید می‌کند.
رشد بدون توقف نرخ دلار در این روزها، به اصلی‌ترین محرک رشد قیمت در تمامی بازارها از جمله سهام تبدیل شده است و پس از معاملات پررونق دیگر بازارها در هفته گذشته، شاهد هجوم تقاضا به بورس تهران هستیم که مقاومت‌های تکنیکالی را یک به یک پشت سر می‌گذارد. در این میان البته عوامل دیگری جز رشد دلار نیز به کمک بورس آمده‌اند که اگرچه یاری اندک اما تاثیرگذاری دارند. با این وجود در ابتدای بازار امروز، شاهد افزایش نسبی عرضه‌ها بودیم که در گروه‌های بزرگ تا حدی ادامه یافت. این موضوع نشان می‌دهد که گویا بازار سهام همچنان نگرانی‌هایی را در دل خود دارد که فعلا توسط رشد افسارگسیخته دلار فردوسی جبران می‌شود. از این رو پیش‌بینی بورس فردا نیز تحت تاثیر ادامه معاملات دلار خواهد بود و هرگونه نوسانی در آن می‌تواند بورس را به سمت بالا یا پایین هدایت کند. حال باید با توجه به شرایط موجود به پیش‌بینی بورس فردا بپردازیم تا ببینیم چه چیزی در انتظار سهامداران خواهد بود.

پرواز دلار در کانال ۴۰ هزار تومانی

قیمت دلار در بازار آزاد که در روز پنجشنبه توانسته بود خود را به بالای ۴۰هزار تومان برساند، با شروع معاملات امروز، به روند صعودی خود ادامه داد و یک کانال دیگر را نیز فتح کرد تا رکورد تاریخی جدیدی را در ۴۱هزار تومان به ثبت برساند. باید توجه داشت که این نرخ در ادامه معاملات امروز می‌تواند دستخوش تغییرات زیادی شود و این موضوع بورس فردا را نیز با نوسان روبرو می‌کند. در این میان نباید از صعود دلار نیما به بالای مرز ۲۹ هزار تومانی نیز غافل شویم که خود می‌تواند سیگنال مثبتی برای بورس تهران باشد.

درباره تاثیرات نرخ دلار بر وضعیت چشم‌انداز تورمی، افزایش قیمت دارایی شرکت‌ها، تاثیر بر سودآوری آن‌ها و… تاکنون صحبت کرده‌ایم اما دو نکته همچنان حائز اهمیت است. مهم‌ترین مورد را می‌توان همچنان به فاصله دلار فردوسی و نیما نسبت داد که اکنون به بیش از ۱۰هزار تومان رسیده و درحال ثبت رکوردهای جدیدی است. این موضوع اگرچه چشم‌انداز احتمال رشد دلار نیمایی را نیز بهبود می‌بخشد اما شرکت‌های بزرگ و صادرات محور که بخش عمده‌ای از بورس تهران را تشکیل می‌دهند، با چالش‌هایی جدی مواجه می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود که واکنش‌های کنون بازار سهام به رشد قیمت دلار اکنون صرفا از جنبه انتظارات تورمی باشد و نوسانات ایجاد شده امری طبیعی به نظر می‌رسد.

شروع افزایش نرخ سود بانکی

یکی دیگر از عواملی که این روزها می‌تواند در صورت آرام گرفتن نرخ دلار، برای بورط تهران تهدیدی مهم تلقی شود، خبری بود که شب گذشته در رابطه با استارت خوردن افزایش نرخ سود بانکی مخابره شده است. طبق گفته هیئت عامل بانک مرکزی در مصوبه روز گذشته، به بانک‌ها اجازه داده است اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند. از این رو به نظر می‌رسد که خبرهای روزهای اخیر مبنی بر احتمال افزایش سود بانکی درحال تبدیل به واقعیت باشد.

بازارهایی همچون ملک، ارز، دلار و اخیرا خودرو، به صورت سنتی فقط به تورم نگاه می‌کنند و به دلیل نداشتن عایدی‌های دوره‌ای خاص، خود را با نرخ بهره بانکی مقایسه نمی‌کنند، در حالی که بازار سهام به دلیل شرایط خاص خود از جمله گردش وجوه نقد دوره‌ای، اثر سود بانکی بر تامین مالی شرکت‌ها، از بین رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و… وزن زیادی به نرخ سود بدون ریسک می‌دهد. به همین دلیل باید نیم نگاهی به این موضوع داشته باشیم که در صورت کاهشی شدن نرخ دلار، احتمال افزایش عرضه در بورط تهران نیز دور از انتظار نیست.

خیر بورس برای ۱.۶ میلیون واحد

نگاهی به نمودار تکنیکالی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که شرایط برای بورس تهران از منظر تکنیکالی، مناسب دنبال می‌شود و می‌توان به ادامه مسیر صعودی امیدوار بود. همانطور که در تصویر پیداست، شکست مقاومت ۱.۵۱ میلیون واحدی، راه را برای رسیدن به اهداف بعدی هموارتر کرده است و شاخص کل بورس در ادامه مسیر هدف ۱.۶ میلیون واحدی را پیش روی خود دارد که هم از لحاظ تکنیکالی و هم روانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اندیکاتورها نیز وضعیت خوب دنبال می‌شود. تمامی اجزای ایچی‌موکو گار صعودی به خود گرفته‌اند و RSI نیز بالاخره از مقاومت داینامیک خود عبور کرده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که با توجه به اینکه ابزار چنگال و کانال صعودی، در نقطه‌ای حوالی ۱.۶ میلیون واحدی به یکدیگر می‌رسند، این نقطه می‌تواند در روزهای آینده هدف مناسبی برای بورس تهران باشد.

پیش بینی بورس فردا ۵ دی ۱۴۰۱
 تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
اخبارپول و بورس
بورسپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید