خبر خوش برای پرستاران / واریزی افزایش حقوق آغاز شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تکلیف محاسبه مبالغ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که قرار بود از اول دی ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود، توضیح داد: سازمان‌های بیمه‌گر تعهدی در نهاد ریاست جمهوری در حضور معاونت اجرایی به وزارت بهداشت دادند که باید در رابطه با سه ماهه پایانی سال قبل هم پرداختی داشته باشند.دکتر عباس عبادی در خصوص وضعیت پرداختی‌ها به پرستاران از محل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تاکنون، گفت: آبان ماه سال جاری اولین پرداختی‌ها انجام شد. مجموعه پرداختی‌ها از سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت تقریبا ۱.۲ هزار میلیارد تومان بود و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد. سازمان برنامه و بودجه تاکنون سه نوبت پرداختی به سازمان‌های بیمه‌گر پایه (تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح) داشته است و مجموعا تا اول بهمن‌ ماه سال جاری حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل بازتوزیع، بیمارستان‌ها مکلف هستند پرداختی خود را ادامه دهند، بیان کرد: در نوبت اول چون فرصت زمانی محدودی داشتیم به شکل علی‌الحساب با درنظر گرفتن میانگین دریافتی هر فرد در سه ماه قبل از آن ضرب در ضریبی خاص، به پرستاران پرداختی‌هایی داشتیم اما، در نوبت‌های بعدی مبتنی بر عملکرد پرستاران در حال پرداخت هستیم. امیدواریم با مدل جدید پرداخت که مبتنی بر عملکرد پرستاران است برخی نارضایتی‌ها برطرف شود.

وی افزود: زمان پرداخت‌ها از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است. پرستاران برخی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور ماه کارانه‌های خود را دریافت کردند اما برخی پرستاران دیگر ممکن است بدهی قدیمی از سال قبل هم داشته باشند.

عبادی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف محاسبه مبالغ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که قرار بود از اول دی ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود، توضیح داد: سازمان‌های بیمه‌گر تعهدی در نهاد ریاست جمهوری در حضور معاونت اجرایی به وزارت بهداشت دادند که باید در رابطه با سه ماهه پایانی سال قبل هم پرداختی داشته باشند. البته این کار هنوز انجام نشده است و فعلا به عنوان طلب همکاران پرستار شناخته می‌شود. از آنجایی که اقدامات اجرایی تعرفه گذاری خدمات، آن زمان نهایی نشده بود برای پرداخت آن بخش هم باید به شکل میانگین دریافتی اقدام کنند.

او درخصوص پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی به پرستاران، تصریح کرد: پرستاران مجموعه وزارت بهداشت که ۷۰ درصد جمعیت پرستاران را شامل می‌شوند از محل تعرفه گذاری خدمات دریافتی داشته‌اند اما بر اساس گزارشات واصله، پرستاران تامین اجتماعی هنوز هیچ دریافتی بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با شکل جدید نداشتند و در نیروهای مسلح هم به شکل بسیار محدود پرداختی‌هایی انجام شده است.

وی افزود: بالغ بر ۵۰ درصد بودجه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری توزیع شده است و سازمان‌ تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بخش خصوصی باید خود را مقید به اجرای قانون بدانند؛ بودجه کاملا نشان‌دار است ولی اینکه خود را مقید به اجرای قانون نمی‌دانند چون به لحاظ ساختاری زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند باید سازمان‌های ناظر مانند بازرسی کل کشور به این امر ورود کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر لزوم توسعه مراکز مراقبت در منزل، اظهار کرد: آیین‌نامه این موضوع هم اخیرا بازنگری و نهایی شده است و ان‌شاءالله منتظر ابلاغ وزیر بهداشت هستیم تا فضا برای ارائه خدمت بیشتر پرستاران فراهم شود و مردم هم می‌توانند خدمات با کیفیت و ارزان‌تری خارج از بیمارستان دریافت کنند. تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل مشخص است اما مشکل ما این است که بیمه‌ها این خدمات را پوشش نمی‌دهند و پیگیر رفع آن و اقناع بیمه‌ها هستیم.

اقتصاداخبار
پربازدیدحقوق
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید