ماجرای برنده شدن شروین حاجی‌پور در مراسم جایزه گرمی / پشت پرده چیست؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ ماجرای برنده شدن شروین حاجی‌پور در مراسم جایزه گرمی / پشت پرده چیست؟

شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه «برای»، برنده جایزه «بهترین ترانه برای تغییر اجتماعی» در مراسم جایزه گرمی سال ۲۰۲۳ شد.

گروهی از ایرانیان هم آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور را برای این جایزه پیشنهاد دادند. حالا به گزارش ورایتی بیش از ۹۵ هزار درخواست برای دادن جایزه به این آهنگ به این آکادمی داده شده است.

هاروی میسون جونیور مدیر آکادمی گرمی در بخشی از صحبت‌هایش گفته: «این آکادمی به شدت از حجم درخواست‌های آهنگ «برای» برای جایزه بخش آهنگ تغییر اجتماعی شگفت زده شده است. هرچند ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که چه کسی جایزه را می‌برد، از اینکه مردم از پلتفرم این جایزه برای نمایش حمایت خود استفاده می‌کنند به شدت مفتخریم. این آکادمی به مانند همیشه حامی آزادی بیان و خلق هنر‌هایی است که نیاز‌های اجتماع را بیان می‌کند. چون موسیقی در خدمت دنیاست و آکادمی ما در خدمت موسیقی.»

جایزه گرمی چیست؟

مراسم اهدای جوایز گرمی از سال ۱۹۵۸ میلادی آغاز شد. بهای جایزه‌ی گرمی، چون جایزه اسکار در صنعت فیلم، جایزه امی در تلویزون و جایزه تونی در تئاتر می‌باشد. همچنین در بین سه مراسم بزرگ موسیقی تمام جهان حکم بزرگ‌ترین مراسم را دارد.

این مراسم بزرگ اهدای جوایز، سالانه برگزار می‌شود که در آن هنرمندان محبوب و ممتاز به اجرای موسیقی می‌پردازند. در این مراسم جایزه‌ی گرمی به عنوان یادگاری به دست برندگان و کاندید‌های منتخب عرصه موسیقی می‌رسد.

در اصل جایزهٔ گرامافون؛ یا گرمی نام جایزه‌ای افتخاری است توسط آکادمی ملی علوم و هنر‌های ضبط که برای تشخیص دستاورد‌های برجسته‌ای که به‌طور عمده در صنعت موسیقی زبان انگلیسی رخ داده اهدا می‌شود.

این جایزه که از سال ۱۹۵۹ آغاز شده در سال گذشته به شصت و یکمین دوره رسید. مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند همراه است.

از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است. به گمان بسیاری ارزش جایزهٔ گرمی برابر با جایزهٔ اُسکار در صنعت فیلم‌سازی و جایزهٔ اِمی در تلویزیون است.

جایزه گرمی/Grammy مهم‌ترین جایزه در حوزه موسیقی است که هر ساله در ماه فوریه (بهمن/ اسفند) توسط آکادمی ملی علوم و هنر‌های ضبط آمریکا به برگزیدگان رشته‌های مختلف مرتبط با موسیقی داده می‌شود. این جایزه که به رسم یادبود به برندگان اهدا می‌شود، تندیس طلایی دست‌ساز یک گرامافون است که توسط بیلینگز آرت ورکز ساخته شده‌است.

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدیدشروین حاجی‌پور
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید