حمایت تکنیکالی بورس / پیش بینی بورس فردا 19 بهمن

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ حمایت تکنیکالی بورس / پیش بینی بورس فردا 19 بهمن

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

بورس امروز توانست برخلاف روزهای گذشته و به واسطه خبرهای مثبتی که در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد، روند صعودی پرقدرتی را در پیش بگیرد و نماگرهای اصلی خود را با افزایش‌های بیش از یک درصدی همراه کند. شاخص کل بورس طی معاملات امروز کار خود را با یک افزایش ۱.۲۱ درصدی به پایان رساند و به محدوده ۱.۵۵۶ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که به واسطه خودرویی‌ها روز خوبی را پشت سر گذاشته بود، ۱.۷۲ درصد بر ارتفاع خود افزود. ارزش معاملات اما در بازار امروز بار دیگر وارد فاز نزولی شد و عدد ۴۸۷۶ میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سمتی اما با وجود روز سبز و خوبی که طی شد، خروج پول از سمت کدهای حقیقی متوقف نشد و شاهد خروج ۱۹۶ میلیارد تومانی از چرخه معاملات سهام بودیم.

روز گذشته و با ادامه واکنش‌ها به دستورالعمل جدید شورای رقابت در رابطه با صنعت خودرو، امیدها به احتمال تغییر شرایط و حتی لغو شدن این موضوع قوت گرفت تا بسیاری از صنایع بتوانند شرایط بهتری را دنبال کنند. این موضوع طی روز جاری با خبرهای مثبتی که منتشر شد قوت گرفت و امیدها به شروع دوباره روند صعودی را به اوج خود رساند. در ادامه با بررسی اتفاقات اخیر و روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.
عرضه خودرو در بورس کالا قطعی شد؟

خبرهای ضد و نقیض و صحبت موافقان و مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا طی یک ماه گذشته به قدری زیاد بوده است که هر روزه شاهد نوسانات مثبت و منفی بورس تهران در واکنش به آن هستیم. روز یکشنبه و با انتشار دستورالعمل جدید شورای رقابت، این موضوع وارد فاز جدیدی شد که نه تنها بورس تهران را تمام سرخ‌رنگ کرد، بلکه به واکنش‌های تندی نیز از سمت و سوهای مختلف منجر شد. این شوک منفی ایجاد شده اما روز گذشته با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده ایرانخودرو و صحبت‌هایی که آنجا توسط مدیرعامل این شرکت انجام شد، بارقه‌هایی از امید در بورس تهران خودنمایی کرد که شاید این موضوع پایان ماجرا نباشد و ممکن است که این سکانس بورس تهران با صحنه‌ای خوش به پایان برسد.

شروع بورس امروز همراه با خبرهای بسیار مهم و مثبتی از سمت مجلس، وزارت اقتصاد و سازمان بورس بود تا در همان ابتدا و در حالی که لیدرهای اصلی گروه خودرویی غایب بودند، شاهد رنج‌های مثبت سنگین در این گروه و صف خرید شدن اکثر نمادهای آن باشیم. این موضوع باعث شد که نه تنها صنعت خودرویی بورس تهران بلکه باقی صنایع نیز بتوانند روز سراسر سبزی را تجربه و قدرت خود را تا پایان بازار حفظ کنند. همانطور که اشاره شد، طی روزهای اخیر بارها شاهد رفت و برگشت‌های بورس تهران به واسطه خبرها بوده‌ایم و ممکن است در روزهای آینده نیز بار دیگر با اظهار نظرات موافق یا مخالف، چنین نوساناتی تکرار شود.

در ابتدای روز جاری و قبل از شروع معاملات بورس تهران، صحبت‌هایی از مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم منتشر شد که طبق گفته وی، در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده است که از سال آینده تمامی محصولات خودروسازان در بورس کالا عرضه شود و همچنین صلاحیت عرضه خودرو در بورس کالا از شورای رقابت اخذ و به بورس کالا واگذار شود. همین خبر کافی بود تا نمادهای گروه خودرو با ذوق و اشتیاق بسیاری به سمت صف خرید حرکت کنند. در ادامه این موضوع، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز توضیحاتی را ارائه داد و افزود که برای نهایی شدن این موضوع، این امر باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. بنابراین طبق این صحبت‌ها می‌توان چنین برداشت کرد که قدم‌های مثبتی در جهت مخالف شورای رقابت برداشته شده است اما همچنان تا قطعی شدن این موضوع راه نسبتا طولانی باقی مانده است. به هرحال این موضوع در صورت عدم تغییر طی روز جاری، بر بورس فردا نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت و انتظار می‌رود که شاهد بازار سبزی باشیم.

حمایت تکنیکالی بورس کارساز شد

همانطور که در تصویر زیر از نمودار شاخص کل بورس پیداست، حمایت محدوده ۱.۵۴ میلیون واحدی این شاخص که بارها نیز راجع به آن در گزارش‌های گذشته صحبت شده بود، توانست نقش خوبی در عدم تداوم ریزش بازار بازی کند. طبق ابزارهای تکنیکالی رسم شده در تصویر زیر، حوالی مرز ۱.۵۴ میلیون واحدی هم از لحاظ استاتیک و هم از لحاظ نسبت‌های فیبوناچی از حمایت مناسبی برخوردار است که تاکنون توانسته کارساز باشد و انتظار می‌رود با شرایط فعلی بتواند در روزهای آینده نیز اعتبار خود را حفظ کند. تنها نکته مبهم وضعیت تکنیکالی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، خط داینامیک آبی‌ رنگی است که طی روزهای گذشته شکسته شد و اکنون بالای کندل‌ها قرار دارد. بنابراین برای تداوم روند صعودی نیاز است که این خط در روزهای پیش به سمت بالا شکسته شود وگرنه می‌تواند تا حدی مانع قدرت صعودی بازار باشد.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که امروز بر بازار حاکم بود، پیش بینی می‌شود که بورس تهران بتواند فردا را نیز با رنگی سبز به پایان برساند اگرچه بسیار به اتفاقات ادامه روز بستگی خواهد داشت.

اخبارپول و بورس
پربازدیدپیش بینی بورس
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید