شرایط فروش فوق‌العاده شب عید اعلام شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ شرایط فروش فوق‌العاده شب عید اعلام شد

معاون سازمان حمایت در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحد‌های صنفی برگزار کننده فروش فوق‌العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد.

بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات این سازمان طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران، خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحد‌های صنفی برگزار کننده فروش فوق‌العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد و تأکید کرد که هر واحد صنفی که قصد فروش فوق‌العاده و حراج برای کالا‌های خود را دارد باید لیست کالا‌ها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند.

تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، در این نامه با اشاره به افزایش تقاضا برای برخی کالا‌ها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال گفت: در این ایام برخی از واحد‌های صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق‌العاده و حراج می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد، این اقدام بدون اخذ مجوز‌های لازم از اتحادیه صنف مربوطه صورت می‌گیرد و زمینه اجحاف به مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به مفاد آئین نامه اجرایی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی، تأکید کرده که برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی شرکت‌کننده در جشنواره فروش فوق‌العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد و ضمن کنترل فاکتور‌های فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق العاده غیرقانونی در واحدای صنفی جلوگیری و نتیجه اقدامات به این سازمان منعکس شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق‌العاده و حراج برای کالا‌های خود را دارد باید لیست کالا‌ها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند تا بررسی شود و در صورت تأیید مجوز فروش فوق‌العاده برای واحد صنفی صادر شود.

اخباراقتصاد
پربازدیدشب عید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید