سریع‌ترین راه‌های درمان کبد چرب

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ بهداشت نیوز نوشت: کبد یکی از مهم‌ترین اعضاء بدن است که مسئولیت پاکسازی بدن و تصفیه‌ی خون را بر عهده دارد.

در ادامه به بررسی روش‌هایی مؤثر برای درمان کبد چرب می‌پردازیم.

*مصرف شکر و مواد قندی را کاهش دهید
یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به کبد چرب، مصرف بیش از حد مواد قندی و شکر است. موادغذایی شیرین باعث ایجاد بافت چربی در کبد می‌شود. در بسیاری از مواقع ممکن است بیمار وزن بالایی نداشته باشد، اما همچنان کبد او چرب باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد مصرف شکر و مواد قندی به اندازه‌ی نوشیدنی‌های الکلی به کبد آسیب می‌رساند.

* کاهش وزن
یکی دیگر از راه‌های درمان کبد چرب کاهش وزن است. البته این صحبت به این معنا نیست که افراد لاغر در معرض چرب‌شدن کبد نیستند. یا حتی همه‌ی افرادی که چاق هستند، کبدشان چرب است. بلکه منظور این است که اضافه وزن و چاقی زنگ خطر ابتلا به کبد چرب است. از سوی دیگر مصرف بیش‌از حد موادغذایی پرچرب حتی در افراد لاغر هم باعث ابتلا به کبد چرب می‌شود. فست‌فودها مهم‌ترین عوامل چرب‌شدن کبد هستند. تجمع چربی در کبد باعث متورم و سفت‌شدن بافت‌های چربی می‌شود.

*از نوشیدن آب سرد همراه با غذا خودداری کنید.
خوردن آب سرد یا سایر نوشیدنی‌های خنک در زمان صرف غذا، باعث ابتلا به کبدچرب می‌شود. این مشکل زمان صرف غذاهای چرب بیشتر دیده می‌شود. اگر هم‌زمان با خوردن این نوع غذاها، آب یا نوشیدنی سرد میل می‌کنید، چربی ناشی از غذا در کبد سفت می‌شود. زمان خوردن غذاهای چرب فشار کمتری به کبد وارد می‌شود. اما آب یا نوشیدنی‌های سرد، تاثیر منفی چربی غذا را بر روی کبد، چند برابر می‌کند.

*رژیم غذایی مناسب
یکی از راه‌ها برای درمان سریع کبدچرب، تغییر عادات غذایی است. اگر تاکنون به مصرف غذاهای چرب و پرکالری عادت کرده‌اید، از همین حالا آن را ترک کنید. مصرف میوه، سبزیجات، گیاهان حاوی فیبر مانند غلات و حبوبات به درمان کبد چرب کمک می‌کند.
قهوه یکی از نوشیدنی‌های مفید برای کاهش سطح آنزیم‌های غیرطبیعی در کبد است. افرادی که کبد چرب دارند، باید در طی روز حداقل یک فنجان قهوه مصرف کنند. همچنین مصرف سبزیجات مثل کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ و کاهو به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

*مصرف ۷ لیوان آب در طی روز
اگر در طی روز به اندازه‌ی کافی آب میل کنید، به درمان کبد چرب کمک می‌کند. البته نحوه‌ی خوردن آب نیز اهمیت زیادی دارد. همانطور که اشاره کردیم نباید آب را به همراه غذاهای چرب میل کنید. ۷ لیوان آب را باید در طی روز با فاصله و در حالت نشسته میل کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدکبد چرب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید