تصمیم جنجالی ایلان ماسک همه را شوکه کرد!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ ایلان ماسک بخش سوم «برنامه جامع» (Master Plan) تسلا را فاش کرد که در آن این شرکت تلاش جهانی برای از بین بردن سوخت‌های فسیلی و روی آوردن به انرژی پایدار را رهبری خواهد کرد. تسلا با برگزاری یک رویداد در گیگافکتوری خود در آستین، تگزاس، به این طرح اشاره کرده است.

برنامه Master Plan 3 شامل اضافه کردن انرژی تجدید پذیر به شبکه موجود، تولید خودروهای برقی بیشتر، نصب پمپ‌های حرارتی در خانه‌ها و ساختمان‌ها، استفاده از سیستم‌های تحویل گرما با درجه حرارت بالا و هیدروژن برای کاربردهای صنعتی و ساخت هواپیماها و قایق‌های پایدار است. ماسک برای ایجاد «فرهنگ انرژی پایدار» این برنامه‌ها را اعلام کرده است.

سرمایه‌گذاری تسلا برای تحقق این برنامه

تسلا با پروژه‌های خود 10 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند این آینده پایدار که توسط انرژی تجدید پذیر تأمین می‌شود را ایجاد کند. ماسک در جریان این رویداد گفت:

یک مسیر مشخص برای انرژی پایدار روی زمین وجود دارد. این امر نیازی به از بین بردن زیستگاه‌های طبیعی ندارد و نیازی نیست که سخت‌گیر باشیم و استفاده از برق را متوقف کنیم.»

بخش بزرگی از دستیابی به این هدف شامل گسترش ظرفیت ذخیره انرژی جهان تا 240TWH (تتراوات در ساعت) می‌شود. در طول این رویداد، مدیران تسلا گفتند که این امر می‌تواند بدون نیاز به استخراج مقدار قابل‌توجهی از سنگ معدن انجام شود. ماسک نیز ادعا کرد که فقط به کمتر از 30 درصد از کل نیکل موجود در زمین احتیاج دارد. همچین برای تحقق این برنامه به آهن نیز نیاز است، اما ماسک نگرانی از آن ندارد، زیرا فراوان‌ترین فلز روی کره زمین است.

ماسک در ادامه توضیح داد که زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کار که شامل باد و انرژی خورشیدی می‌شود، کمتر از 0.2 درصد از سطح زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال، هنوز جزئیات کاملی درباره برنامه تسلا و تحقق اهداف آن اعلام نشده است و ماسک قول داد که به‌زودی توضیحات بیشتری درباره آن منتشر کند. همچنین در این رویداد تقریباً سه ساعته هیچ اطلاعات خاصی در مورد خوردهای جدید این شرکت ارائه نشده است.

اخبارفناوری
ایلان ماسکپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید