مردم اغتشاشات ارزی را همانند اغتشاشات خیابانی، ناکام می‌گذارند

بدون دیدگاه
 

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که او را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت، اظهار داشت: امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان بوشهر در اجتماع مردم بوشهر با بیان اینکه باید قدردان همه کسانی باشیم که با اخلاص و نثار جان خود از استقلال و امنیت و آسایش این ملت و این کشور دفاع کردند، گفت: وحدت و انسجام امروز این کشور نیز مرهون همین شهادت‌ها و ایثارگری‌ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ملت ایران مستقل، آزاد، با اراده و انسجام زندگی کند، به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های متعدد دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه انتخاب و اراده این ملت برای عمل به دین و شریعت اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش کرد با جنگ تحمیلی، فتنه منافقین و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه حرکت توفنده ملت ایران را متوقف یا حداقل کُند نماید، اما موفق نشده و در آینده نیز نخواهد شد.

رئیسی همچنین با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شده بود، اظهار داشت:  دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند، اما دچار اشتباه محاسباتی شد چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند.

رئیس جمهور به ایجاد اغتشاش اقتصادی و ارزی دشمن پس از ناکامی در اغتشاشات خیابانی اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی اغتشاشات خیابانی با حضور و بصیرت مردم ناکام ماند، تلاش می‌کند با ایجاد التهاب در بازار و عرصه اقتصاد تولید و فعالیت‌های علمی و فنی و فناوری را در کشور کند یا متوقف کند اما امروز صبح در عسلویه فقط در یک فقره شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای عظیم بودیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری و تماما ایرانی اجرا شده است.

رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ پالایشگاه عظیم پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود، اما امروز می‌بینند که رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بهانه‌جویی برای فتنه‌انگیزی علیه ملت ایران هستند، تاکید کرد: همانگونه که در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در اجتماع مردم گفتم ملت ایران در جایگاه مدعی است و این کشورهای غربی هستند که در جایگاه متهم بوده و باید پاسخگو باشند.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار و دروغ‌پردازی در رسانه‌هایشان اهداف خود را به پیش ببرند، گفت: دشمنان هر بار دروغی می‌گویند و این بار مدعی شده‌اند که ذخایر ارزی کشور کافی نیست، اما اینجا اعلام می‌کنم که به برکت حضور مردم، تولید و به برکت کار شبانه‌روزی جوانان خوب ما ذخایر ارزی کشور کافی و در شرایط مناسب است.
رئیس جمهور افزود: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که دشمن را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است، اظهار داشت: روند حرکت و پیشرفت ملت ایران با توطئه‌های دشمن متوقف نشده و نخواهد شد. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و لذا هر کس با عمل و قلم خود بین مردم امید ایجاد کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و هر کس به هر شکلی یاس و ناامیدی ایجاد کند، در جهت راهبرد دشمن عمل کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به آمارهایی که نشاندهنده کاهش بیکاری و افزایش آمار ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد با راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شاهد رشد اشتغال و کاهش بیکاری هستیم، اما این در برابر ظرفیت‌های فراوان ایران کفایت نمی‌کند.

رئیسی با بیان اینکه فقط بوشهر ظرفیت‌های فراوان در عرصه اقتصاد دریا، گردشگری، انرژی، کشاورزی، فضای سایبر و دیجیتال دارد، خاطرنشان کرد: در استانی مثل بوشهر و نیز در دیگر نقاط این سرزمین پرظرفیت نباید جوانی فاقد شغل داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به مصوبه واگذاری ۱۳۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو به جوانان آماده به کار و تولید در سفر اول دولت به استان بوشهر گفت: ۷۰۰ هکتار از این میزان زمین واگذار شده و ۶۰۰ هکتار دیگر نیز با انجام مقدمات لازم به زودی واگذار خواهد شد.

رئیسی همچنین با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکل آب شرب در بوشهر، جم و دشتستان در سفر اول دولت مردمی به استان بوشهر افزود: امروز شاهدیم که گله به حق مردم در زمینه آب شرب با راه‌اندازی آب شیرین‌کن و دیگر اقدامات لازم و با تامین ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب رفع شده و رفع این مشکل در باقی بخش‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور به موضوع رفع مشکل مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش‌هایی که امکان واگذاری زمین برای مسکن ویلایی فراهم بوده،‌ این اقدام آغاز شده و امروز ۱۰ هزار واحد مسکونی که احداث آنها آغاز شده بود در سراسر استان آماده واگذاری است.

رئیسی همچنین تصریح کرد: برای طرح‌های عمرانی استان بوشهر و از جمله راه‌آهن بوشهر به شیراز و جاده‌های مواصلاتی نیز بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است. همچنین در این سفر از پروژه راه‌آهن بازدید خواهم کرد تا با رفع مشکلات اجرای کارها سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز آبگیری چندین سد در دست اجرا در استان خاطرنشان کرد: کار و فعالیت در استان در حوزه‌های مختلف ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، رفع تنش‌های آبی و اجرای طرح‌های عمرانی با قوت به پیش خواهد رفت و از مشکلات با دست توانای خود مردم گره‌گشایی خواهد شد.

رئیسی همچنین به موقعیت ممتاز استان بوشهر در عرصه انرژی اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که در این استان مشغول بهره‌برداری از منابع انرژی هستند باید به مسئولیت‌ اجتماعی خویش در قبال مناطق تحت فعالیت خود نیز توجه کنند و استاندار بوشهر نیز این موضوع را به طور جدی دنبال کند.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه ولایتمداری و بصیرت و رشادت مردم بوشهر همواره زبانزد بوده است، اظهار داشت: یقین داریم با تلاش مردان و زنان این خطه و خدمتگزاری دولت خدمتگزار و بنده به عنوان یک طلبه و با حضور شما مردم رفع مشکلات این استان قطعی و حتمی است.

رئیسی همچنین حضور مردم در این مراسم را نه مربوط به خود، بلکه اعتقاد مردم به انقلاب و ادای احترام آنان به رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام

سیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید