اظهارات جنگ‌طلبانه نماینده کنگره آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی علیه ایران

بدون دیدگاه
 

نماینده جنگ‌طلب جمهوری‌خواه کنگره از دولت بایدن درخواست کرد تا به طور مستحکم با رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ائتلاف نظامی تشکیل دهد.

«مایکل مک کال» نماینده جمهوری‌خواه کنگره روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «نیوزمکس» آمریکا از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درخواست کرد که در کنار رژیم صهیونیستی و در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد.

وی تصریح کرد که ایالات متحده به یک رهبر «برجسته» نیاز دارد که در کنار تل‌آویو و در برابر ایران بایستد.

این نماینده جمهوری‌خواه کنگره در این گفت‌وگو به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مدعی شده بود میزان ذخائر اورانیوم‌غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در توافق هسته‌ای برجام است، واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: «ایران به غنی‌سازی ۸۵ درصد نزدیک می‌شود….(درصد غنای) ۹۰، سطح تسلیحات است. آن‌ها در حال حاضر بسیار بسیار نزدیک شده‌اند و بنابراین این بسیار خطرناک است».

مک کال با اشاره به این موارد افزود: «فکر می‌کنم که به یک فرمانده کل قوا (رئیس‌جمهور) برجسته نیاز داریم که بگوید سیاست ایالات متحده این است که ایران هسته‌ای قابل قبول نیست و ما باید کنار اسرائیل بایستیم».

این جمهوری‌خواه جنگ‌طلب همچنین در ادامه گفت که طرح‌های نظامی برای مهار جمهوری اسلامی را مشاهده کرده است و این‌که ایالات متحده باید به ایران بفهماند که «ما علیه برنامه هسته‌ای آن‌ها اقدام نظامی انجام می‌دهیم و من طرح‌های انجام این کار را مشاهده کرده‌ام و ما قادر به این کار هستیم».

وی با تأکید بر لزوم همکاری واشنگتن و تل‌آویو برای اقدام نظامی علیه ایران ادامه داد: «اسرائیل به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد اما ما باید متحدان خود را در این زمینه همراه خود داشته باشیم و پیام بازدارندگی بسیار محکمی ابلاغ کنیم؛ کاری که اخیراً انجام نداده‌ایم».

جهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید