واکنش دوباره آمریکا به مسمومیت دانش آموزان

بدون دیدگاه
 

ایرنا نوشت : خانم آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی مدعی شد: گزارش‌های مربوط به مسمومیت گسترده دختران مدرسه‌ای در ایران و احتمال ارتباط آن‌ها با شرکت در تظاهرات بسیار نگران‌کننده است.

این سومین واکنش آمریکا به مسمومیت دانش‌آموزان در ایران است.

 این مقام کاخ سفید افزود: باید یک تحقیق معتبر، مستقل و پاسخگویی در این زمینه وجود داشته باشد. همه دختران سزاوار آموزش امن هستند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گفت که خبر مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران “عمیقا نگران کننده” است و ما گزارش‌هایی را می‌بینیم مبنی بر اینکه حکومت ایران در حال بررسی بوده و این مسیر عمل درست است.

این مقام کاخ سفید گفت که ما می‌خواهیم این تحقیقات جامع، دقیق و شفاف باشد. دخترانی که به مدرسه می‌روند فقط باید نگران یادگیری باشند. آن‌ها نباید نگران امنیت فیزیکی خود باشند و خانواده‌های این دختران و جهان باید بدانند که چه اتفاقی افتاده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز این گزارش‌ها را “بسیار نگران کننده ” خوانده و گفته است: این عملی زشت است و ما از مقامات ایران انتظار داریم تحقیقات دقیقی در مورد این گزارش‌های مسمومیت انجام دهند و هر چه در توان دارند برای توقف آن‌ها به کار گیرند و مسببان را تحویل قانون دهند.

این مقام آمریکایی افزوده است: خواستار آن هستیم گزارش‌هایی از این دست درباره مسموم کردن، به پایان برسد. این گزارش‌ها بسیار نگران‌کننده و ناراحت‌کننده بوده و مسئولیت اصلی مواجهه با آن‌ها بر عهده ایران است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در این باره گفته است: یونیسف اخبار مربوط به موارد مسمومیت دانش آموزان در مدارس را دنبال می‌کند. مدرسه، پناهگاهی امن برای یادگیری کودکان و نوجوانان در محیطی ایمن و حمایتگر است.

یونیسف که این واکنش خود را به زبان‌های فارسی و انگلیسی در حساب کاربری اش در توییتر منتشر کرده است، افزود: این گونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران، که در دهه‌های اخیر به دست آمده است، بگذارد. یونیسف آماده ارائه هرگونه حمایت مورد نیاز است.

جهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید