انتشار نخستین اوراق قرض‌الحسنه فردا در بازار سرمایه

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، برای نخستین بار در تاریخ بورس، اوراق قرض‌الحسنه بانکی با نماد «مهریران» در حالی فردا(یکشنبه) در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود که این اوراق بدون سود بوده و صرفا مبلغ اسمی اوراق در سررسید به خریداران قابل پرداخت است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو صدور مجوز شماره 122/122554 مورخ 07/12/1401 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر انتشار اوراق قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک مذکور در نظر دارد اوارق یاد شده را از طریق بازار‌های نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی نماید.

مدت اوراق 24 ماه و موضوع انتشار آن «تامین نقدینگی لازم جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بدون نیاز به سپرده‌گذاری، جهت رفع نیاز‌های آحاد جامعه» است.

بر اساس این گزارش، پذیره‌نویسی نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به ارزش 100 میلیارد تومان از یکشنبه 14 اسفند به مدت 5 روز کاری در فرابورس آغاز ی‌شود و تامین مالی صورت گرفته در این پذیره‌نویسی، نقدینگی لازم جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به آحاد جامعه را بدون نیاز به سپرده‌گذاری و بدون قرار گرفتن در نوبت دریافت وام فراهم می‌کند.

شایان ذکر است اوراق قرض‌الحسنه یکی از انواع ابزارهای مالی غیرانتفاعی است که براساس عقد قرض‌الحسنه یعنی قرض بدون بهره منتشر می‌شود، از این رو فاقد هرگونه سود است.

ناشر اوراق صرفا به میزان ارزش اسمی اوراق منتشر شده به دارندگان اوراق بدهکار است و باید در سررسید به آنان بپردازد.

از سوی دیگر خریداران این اوراق قادر خواهند بود از تسهیلات با کارمزد 2 درصد استفاده کرده و همچنین اوراق را نزد دیگر بانک‌ها به عنوان وثیقه جهت دریافت وام بگذارند.

اخباراقتصاد
پربازدیدقرض الحسنه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید