خوراکی های پرطرفداری که باعث سکته مغزی می شوند

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خوراکی های پرطرفداری که باعث سکته مغزی می شوند

«اریتریتول» الکل قند طبیعی است که در بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود. حتی بدن انسان نیز مقادیر کمی اریتریتول تولید می‌کند.

اما محققان گزارش دادند که سطوح بالاتر شیرین کننده اضافه شده به غذاهای فرآوری شده ممکن است خطر لخته شدن خون را در افراد افزایش دهد.

محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی اریتریتول در خون خود داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار را داشتند تا دو برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته بودند.

دکتر «استنلی هازن»، محقق ارشد و رئیس علوم قلب و عروق و متابولیک در کلینیک کلیولند، گفت: «شیرینی اریتریتول به اندازه ۷۰ درصد شیرینی شکر است و از طریق تخمیر ذرت به صورت تجاری تولید می‌شود. این ماده در بسیاری از غذاهای کتو و غذاهای بدون قند یافت می‌شود.»

هازن گفت: «این ماده به معنای واقعی کلمه یکی از سریع‌ترین شیرین کننده‌های مصنوعی است که در غذاهای فرآوری شده استفاده می‌شود. ما خودمان آن را در بدنمان می‌سازیم، اما به مقدار هزار تا یک میلیون برابر کمتر از مقداری است که وقتی آن را در یک محصول شیرین شده مصنوعی مصرف می‌کنیم.»

برای این مطالعه، محققان ابتدا ۱۱۵۷ بیمار را که تحت ارزیابی سلامت قلب قرار می‌گرفتند، مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که سطوح خونی اریتریتول با خطر سه ساله حمله قلبی یا سکته مغزی مرتبط است.

هازن گفت: «ما در آزمایشات آزمایشگاهی دریافتیم که به نظر می‌رسد اریتریتول پلاکت‌ها را بیش از حد پاسخگو می‌کند.»

وی افزود: «این روند مانند محرکی است که باعث لخته شدن پلاکت‌ها می‌شود.»

هازن گفت: «هرچه سطح اریتریتول بالاتر می‌رود، خطر لخته شدن بیشتر می‌شود، بنابراین باید در مورد مصرف مقادیر بالای این مواد نگران بود.»

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدسکته مغزی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید