خبر جدید دولت برای واریز یارانه نقدی در سال جدید / واریز یارانه نقدی

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خبر جدید دولت برای واریز یارانه نقدی در سال جدید / واریز یارانه نقدی

جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

چک و چانه زنی ها درباره یارانه و کالابرگ بالاخره به نقطه ای رسید که هم کالابرگ ارائه شود و هم یارانه نقدی پابرجا بماند. در این گزارش به مزایا و معایب این طرح و چگونگی اجرای آن پرداخته ایم.

طرح یارانه نقدی جای خود را به کالا برگ می‌دهد؟ سوالی است که در چند ماه اخیر با اجرای آزمایشی کالا برگ در چند استان دست به دست می‌چرخد و البته هر دفعه تاکید بر این است که «یارانه نقدی» قرار نیست حذف شود. دولت هر دفعه بر این موضوع تاکید دارد که انتخاب با خود مردم است و به مشمولان دریافت یارانه کالا برگ نیز اختصاص داده می‌شود.

در هفته جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای سراسری طرح کالا برگ در کشور خبر داد و بر اساس آن قرار است تمام خانوار مشمول دریافت یارانه، کالا برگ الکترونیکی جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی ارائه شود. نکته مهم در این طرح امکان خرج این کالا برگ یک ماه زودتر از دریافت یارانه است. خانواری که از کالا برگ خود جهت خرید کالای اساسی استفاده می‌کنند، هزینه آن را در یارانه نقدی ماه بعدی پرداخت خواهند کرد. لازم به ذکر است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کورش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خرد که مجهز به بارکدخوان هستند برای ارائه اقلام اساسی به خانوار به این سامانه متصل شده‌اند. لازم به ذکر است که ستاد استانی کالابرگ الکترونیکی استان تهران از آمادگی ۱۶۷۵ فروشگاه با بیش از ۵۱۶۷ پایانه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند که این آمار به صورت روزانه در حال افزایش است.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه نقدی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید