۶ خواص معجزه‌آسای نخود که نمی‌دانید

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ نخود به دلیل اینکه سرشار از فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن است و یک منبع گیاهی مناسب از ویتامین‌ها و پروتئین به شمار می‌رود، خواص بی‌نظیری را برای سلامتی دارد.

بهداشت نیوز نوشت: نخود به دلیل اینکه سرشار از فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن است و یک منبع گیاهی مناسب از ویتامین‌ها و پروتئین به شمار می‌رود، خواص بی‌نظیری را برای سلامتی دارد.

در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از این خواص شگفت انگیز نخود خواهیم پرداخت.

۶ خواص معجزه‌آسای نخود که نمی‌دانید

۱) نخود بسیار مقوی است!

متخصصان تغذیه معتقدند که نخود ارزش غذایی و مشخصات تغذیه‌ای بی‌نظیری دارد و بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این خوراکی محبوب کالری نسبتا کمی دارد و در عین حال سرشار از مواد معدنی و ترکیباتی نظیر فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، فولات، آهن، فسفر، مس، منگنز، پتاسیم و … است. همچنین نخود سرشار از انواع ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نیز می‌باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نخود ارزش غذایی بالایی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.

۲) مصرف نخود می‌تواند به کنترل اشتها و لاغری کمک کند!

محققان معتقدند که مصرف نخود به دلیل سرشار بودن آن از فیبر و پروتئین، می‌تواند به کنترل و کاهش اشتهای شما کمک کند و باعث شود که مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. این موضوع در کنار کالری متوسط آن، نخود را به یکی از خوراکی‌های لاغری سالم تبدیل می‌کند. افرادی از رژیم‌های لاغری مختلف استفاده می‌کنند و به دنبال دستیابی به تناسب اندام و کاهش وزن هستند، می‌توانند با مشورت متخصص تغذیه، نخود را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

۳) نخود یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است و برای ورزشکاران مفید است!

مصرف نخود و گنجاندن آن در برنامه غذایی ورزشکارانی که به دنبال منابع غذایی سالم و سرشار از پروتئین هستند و قصد تقویت عضله‌های خود را دارند، یک انتخاب بسیار مناسب است. همچنین افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهخواری را استفاده می‌کنند و به دنبال یک منبع طبیعی و سالم از پروتئین گیاهی هستند، می‌توانند نخود و حبوبات دیگر را در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

۴) نخود به کنترل قندخون کمک می‌کند!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، نخود دارای خواصی است که می‌تواند برای کنترل سطح قند خون بدن مفید واقع شود. این خاصیت برای افراد دیباتی و همچنین افرادی که در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵) مصرف نخود برای سیستم گوارش

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، نخود سرشار از فیبر و به خصوص فیبر محلول در آب است. این موضوع بیان می‌کند که مصرف نخود برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و به عملکرد مناسب سیستم گوارشی و روده‌ها کمک می‌کند. افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند و هضم غذای خوبی را تجربه نمی‌کنند، می‌توانند با گنجاندن نخود و سایر خوراکی‌های سرشار از فیبر و پروتئین در برنامه غذایی، به بهبود سطح سلامت سیستم گوارشی خود کمک کنند.

۶) مصرف نخود می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن قلبی را کاهش دهد!

محققان دریافتند که نخود به دلیل اینکه یک منبع عالی از مواد معدنی نظیر پتاسیم ، منیزیم و … است، می‌تواند به بهبود سطح سلامت قلب و عروق کمک کند و از بروز بیماری‌های قلبی که تحدید کننده جدی زندگی انسان به شمار می‌روند، جلوگیری کند. مصرف نخود همچنین برای کنترل فشار خون بالا که از اصلی ترین عوامل بروز بیماری‌های قلبی است، بسیار مفید است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدنخود
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید