بهترین روش برخورد با افراد قضاوت‌گر

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ بهترین روش برخورد با افراد قضاوت‌گر

افراد قضاوت‌گر شخصیتی منفی دارند، خسته کننده هستند و احساس خوبی در ما ایجاد نمی‌کنند. پس برای کنار آمدن با آن‌ها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

در اینجا ۱۰ نکته وجود دارد که به شما در حفظ سلامت روح در برابر این افراد کمک می‌کند:

۱. هیچ چیزی را شخصی نگیرید

این برای اکثر مردم مشکل است. ما معمولاً تصور می‌کنیم که افراد قضاوت گر همیشه فقط علیه ما کاری را انجام می‌دهند. اما حقیقت این است که افرادی که بسیار قضاوت گر هستند از همه چیز انتقاد می‌کنند، به خصوص از خودشان. مطمئنا، آن‌ها فکر می‌کنند که همه چیز را می‌دانند یا طوری رفتار می‌کنند که انگار هدیه خدا به دنیا هستند، اما به من اعتماد کنید – افراد قضاوت گر واقعاً چنین احساسی ندارند. آن‌ها همیشه، تحت هر شرایطی، با همه مردم این گونه رفتار می‌کنند. پس این را به خاطر داشته باشید: مقصر شما نیستید … آن‌ها هستند.

«هیچ چیزی را شخصی نگیرید. هیچ کاری که دیگران انجام می‌دهند به خاطر شما نیست. آنچه دیگران می‌گویند و انجام می‌دهند، فرافکنی واقعیت خودشان است. وقتی از عقاید و اعمال دیگران مصون باشید، قربانی رنج بیهوده نخواهید شد.»

۲. دلسوز باشید

آدم‌های بد و قضاوت گر ساخته می‌شوند و اینگونه به دنیا نمی‌آیند. به این فکر کنید که برای این شخص در زندگی چه اتفاقی افتاده و او را به این شکل تبدیل کرده است. یک کودک، قضاوت‌گر نمی‌شود مگر اینکه این رفتار برای او الگو باشد؛ بنابراین شاید والدین آن‌ها نیز درباره همه چیز قضاوت‌گر باشند. شما هرگز نمی‌دانید که افراد قضاوت‌گر چه نوع پیام منفی در مورد خود دریافت کرده‌اند. بنابراین، اگرچه رفتار آن‌ها را قابل تحمل‌تر نمی‌کند، یادآوری این موضوع حداقل به شما کمک می‌کند تا کمی با این اشخاص همدلی کنید.

«اگر می‌خواهید دیگران شاد باشند، همدردی را تمرین کن. اگر می‌خواهید شاد باشید، شفقت را تمرین کنید.»

۳. به افراد قضاوت گر به عنوان الگوی بازدارنده نگاه کنید

من فکر می‌کنم زندگی همه چیز برای یادگیری است. اگر یاد نگیریم که چگونه انسان بهتری باشیم، پس چه فایده‌ای دارد؟ بنابراین اگر به افراد قضاوت گر به عنوان یک درس زندگی نگاه کنید، به شما کمک خواهد کرد. به هر تعامل با افراد قضاوت گر به عنوان یک “آزمون” نگاه کنید که باید از آن عبور کنید. آیا قرار است با نگرش منفی پاسخ دهید؟ شما همیشه یک انتخاب دارید و ان خوب بودن است. پس روی انتخاب پاسخ‌های مثبت کار کنید.

«من کسی نیستم که از گذشته خود خجالت بکشم. واقعاً به این موضوع افتخار می‌کنم. می‌دانم که اشتباهات زیادی مرتکب شده ام، اما آن‌ها به نوبه خود درس زندگی من بودند.»

۴. هم سطح آن‌ها نشوید

همانطور که گفتم، وقتی کسی از ما انتقاد می‌کند، غریزه ما این است که دفاعی برخورد کرده و از خود محافظت کنیم. یا شاید فقط حمله کنید. اما انجام این کار شما را بهتر از افراد قضاوت گر نشان نمی‌دهد. اگر رفتار آن‌ها را دوست ندارید پس قدرت تغییر خود را به افراد قضاوت گر ندهید. اجازه ندهید منفی بافی آن‌ها شما را تبدیل به فردی بداخلاق تبدیل کند که در کنار آن‌ها بازی قضاوت را انجام می‌دهد. انتخاب کنید که فردی با کلاس و سربلند باشید.

«یک دختر باید دو چیز باشد: باکلاس باشد و شگفت انگیز.»

۵. فراتر از بدیهیات نگاه کنید

اکثر افراد قضاوت گر از خودشان نیز انتقاد می‌کنند. شاید باورش سخت باشد، اما ما هیچ راهی برای دانستن تمام افکار منفی که در سر آن‌ها درباره خودشان می‌گذرد نداریم. به عنوان مثال، من یک مردی را می‌شناختم که از همه افراد دارای اضافه وزن در ساحل انتقاد می‌کرد. او گفت که آن‌ها حق ندارند بدن‌های شل و ول خود را “به رخ بکشند”. اما حدس بزنید برای چه؟ او خودش به شدت با تصویر بدنش مشکل داشت؛ بنابراین سخنان او فقط بازتابی از احساس او نسبت به خودش بود.

«مبارزه زندگی باعث ایجاد همدلی شد – من می‌توانستم با درد رها شدن و اینکه مردم مرا دوست نداشته باشند ارتباط برقرار کنم.»

۶. افراد قضاوت گر را طوری ببینید که انگار بچه هستند

ما انتظار نداریم بچه‌ها همه چیز را بدانند. به همین دلیل است که رفتار بد آن‌ها را بیشتر از بزرگسالان تحمل می‌کنیم و می‌پذیریم. فکر می‌کنیم وقتی انسان بزرگ شد باید بیشتر بداند. اما این روش کار نمی‌کند. بسیاری از بزرگسالان هنوز کاملاً آگاه نشده اند؛ بنابراین اگر به افراد قضاوت گر به عنوان یک کودک نگاه کنید – کسی که هنوز در حال یادگیری و رشد است و چیز‌های بهتری نمی‌داند – آنگاه دلسوز بودن آسان خواهد شد.

«پرورش فرزندان قوی آسان‌تر از ترمیم بزرگسالان شکسته است.»

۷. نگرش مثبت ایجاد کنید

شاید فرد قضاوت گر رئیس شما باشد. بدیهی است که کار کردن با چنین فردی هشت ساعت در روز برای پنج روز در هفته دشوار است. اما شاید باید روی این واقعیت تمرکز کنید که این شغل شماست. یا اینکه افراد دیگری که با آن‌ها کار می‌کنید واقعاً عالی هستند. لازم نیست شخص قضاوت گر در کانون زندگی شما باشد مگر اینکه اینطور اجازه دهید. رفتار افراد قضاوت گر را در چارچوب قرار دهید و سعی کنید به دنبال نکات مثبت در موقعیت‌های خاص یا حتی در آن‌ها باشید.

«نگرش چیز کوچکی است که تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.»

۸. سپاسگزار باشید

شکرگزار باشید که مثل آن‌ها آدم تلخ و قضاوت کننده‌ای نیستید. قدردان باشید که شاید والدینتان مانند والدین آن‌ها از شما انتقاد نکردند و شما را زمین نزده اند.

خوشحال باشید که دیگران شما را بیشتر از آن‌ها دوست دارند. همیشه می‌توانید در هر موقعیتی چیزی برای شکرگزاری پیدا کنید حتی اگر شرایط سخت باشد. هر چیزی را می‌توان به عنوان یک درس زندگی در نظر گرفت، اگر تصمیم بگیرید آن را اینگونه ببینید.
«قدردانی گذشته ما را معنا می‌کند، آرامش را برای امروز به ارمغان می‌آورد و چشم اندازی برای فردا ایجاد می‌کند.»

۹. توجه خود را بر روی افرادی متمرکز کنید که شما را دوست دارند

اگر می‌توانید شخصی قضاوت گر را حذف کنید، پس این کار را انجام دهید! حتی اگر فرد قضاوت گر مادرتان باشد، این بدان معنا است که مجبور نیستید هر روز با او صحبت کنید.

می‌توانید بین خود و آن‌ها فاصله بگذارید. اگر آن شخص رئیس شماست، سعی کنید تا حد امکان در رادارش نباشید. شاید آن شخص انتقاد از شما را فراموش کند و سپس شخص دیگری را بیازماید.

«شما باید خود را با افرادی احاطه کنید که شما را دوست دارند و بهترین‌ها را برای شما می‌خواهند.»

۱۰. آن‌ها را باور نکنید

فقط به این دلیل که یک نفر شما را قضاوت می‌کند به این معنی نیست که آنچه می‌گوید درست است! اگر کسی شما را احمق خطاب می‌کند، به این معنی نیست که واقعا هستید! اگر کسی شما را چاق می‌خواند، به این معنی نیست که دیگران هم همین فکر را می‌کنند!

یک چیزی که من در زندگی با اطمینان می‌دانم این است: حقایق بسیار کمی وجود دارد. بیشتر چیز‌ها نگرش افراد مختلف به مسائل است و عقیده آن‌ها محسوب می‌شود نه حقیقت ماجرا.

نکته مهم اینجاست: با شخصیت منفی افراد قضاوت گر بازی نکنید. کثر افراد قضاوت گر از اینکه احساس خوب دیگران را نسبت به خودشان از بین می‌برند احساس خوشنودی می‌کنند. اما اجازه ندهید شما را با خود به پایین بکشند.

«اگر انتظارات دیگران را بپذیرید، به خصوص انتظارات منفی، هرگز نتیجه را تغییر نخواهید داد.»

اخبارجامعه
پربازدیدقضاوت کردن
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید