وضعیت تعیین دستمزد سال آینده به کجا رسید؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ وضعیت تعیین دستمزد سال آینده به کجا رسید؟

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی است که درمان بیمه شدگانش در مراکز ملکی کاملا رایگان است گفت: علاوه برآن در سایر بخش‌ها نیز سهم ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند و بیماران در بیمارستان‌های دولتی ۱۰ درصد فرانشیز می‌پردازند و بازنشستگان از امکان بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند که سازمان تامین اجتماعی در سال جاری تقریبا ۵۰۰۰ میلیارد تومان را به این امر اختصاص داد و بخش قابل توجهی از حق بیمه را تقبل کرده است.

وی افزود: دعا می‌کنیم هیچ انسانی نیاز به درمان نداشته باشد، اما خداوند را هم شاکر هستیم که به ما توفیق داد در حوزه درمان تامین اجتماعی گام‌های بلندی برداشته شود.

مرتضوی در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارگران در سال آینده گفت: به استناد قانون کار، نظام حاکم بر تعیین حقوق و دستمزد، نظام چندجانبه گرایی است که برخی تصور می‌کنند وزیر تعاون حداقل حقوق را تعیین می‌کند در حالی که اینگونه نیست. قانونگذار دو شاخص مشخص کرده که در قالب کارگروه‌های مشترکی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و در یک سرفصل گفته شده معدل حقوق متناسب با نرخ تورم و در سرفصل دیگری گفته شده که حداقل حقوق ضریبی از سبد معیشت باشد که همواره در سال‌های مختلف پیش بینی‌شده است.

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همکاران در معاونت کار، کارگروه‌ها را تشکیل داده‌اند و امروز هم با نمایندگان کارفرمایان، دولت و … در جلسه هستند و امیدواریم پیش نویس مصوبات را سریع فراهم کنند و تلاشمان این است که آن چه حق و عدل است را در فورجه زمانی مشخص شده اعلام کنیم و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود. از سوی دیگر قدری هم منتظر مجلس شده بودیم که ببینیم چه تصمیمی برای افزایش حقوق کارمندان می‌گیرد که خوشبختانه روز گذشته تصمیمات مجلس هم نهایی شد و می‌تواند یکی از ادله‌ای باشد ما را به نتیجه برساند.

اخباراقتصاد
پربازدیدحقوق کارگران
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید