10 مزیت شست و شوی لباس با سرکه

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ 10 مزیت شست و شوی لباس با سرکه

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مواد غیرشیمیایی برای شستن لباس‌ها استفاده کنند. سرکه یکی از رایج‌ترین مواد برای تمیز کردن است که باعث تمیز شدن و نرم شدن لباس‌ها بدون مواد شیمیایی می‌شود. استفاده از سرکه سفید که فاقد رنگ‌های گیاهی است، می‌تواند باعث لکه‌دار شدن لباس‌ها شود. برای استفاده از سرکه نباید آن را به صورت مستقیم روی لباس بریزید و باید با آب رقیق کنید.

در ادامه به توضیح کاربردها و مزیت‌های شست‌شوی لباس با سرکه می‎پردازد:

1- سرکه لباس‌ها را روشن و سفید می‌کند

سرکه دارای اسید استیک قوی است که باعث روشن و سفید شدن لباس‌های کثیف می‌شود و بقایای مواد قلیایی صابون را از بین می‌برد. در عین حال این اسید اتیک ملایم است و هیچ آسیبی به لباس‌ها نمی‌زند. روش مناسب برای تمیز کردن بهتر لباس‌های کثیف و پارچه‌های تمام نخی، این است که یک فنجان سرکه سفید مقطر در کی قابلمه بزرگ آب حل کنید و سپس این آب در روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا بجوشد. بعد از جوشیدن مواد شوینده اضافه کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و لباس‌ها را به مدت یه یک روز در این محلول قرار دهید تا خیس بخورند.

2- سرکه بوی کپک را از بین می‌برد

گاهی باقی ماندن لباس‌ها در لباسشویی برای مدت زمان طولانی باعث ایجاد رشد کپک و بوی بد می‌شود. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی می‌توان از سرکه سفید استفاده کرد. اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید مقطر و اجرا یک چرخه کامل شست‌وشو، می‌تواند باعث از بین رفتن بوی ترش و مقادیر کم کپک شود.

3- سرکه‌ها پارچه‌ها را نرم می‌کند

ترکیبات موجود در مواد شونیده شیمیایی باعث زبر شدن لباس‌ها و پارچه‌ها می‌شوند. اگر شما جزو کسانی هستید که تمایل دارید پارچه‌ها و لباس‌ها نرم‌تر باشد، ولی از نرم‌کننده‌های شیمیایی استفاده نمی‌کنید، سرکه می‌تواند جایگزین مناسبی باشد و هیچ ردی روی پارچه به جا نمی‌گذارد. اگر تمایل دارید لباستان کمی بوی ملایمی داشته باشد، اضافه کردن چند قطره روغن اسطوخودوس به سرکه، می‌تواند بوی ملایمی به جا بگذارد.

4- سرکه پرزهای لباس را کاهش می‌دهد

استفاده از سرکه در چرخه آبکشی، از چسبیدن پرز و مو حیوانات خانگی به لباس جلوگیری می‌کند. همچنین لباس‌های تیره را تمیز می‌کند و مانع از چسبیدن پرزهای لباس‌های روشن می‌شود.

5- سرکه لکه‌های زیر بغل را از بین می‌برد

اگر لکه دئودرانت و یا عرق در زیر بغل لباس ایجاد شده است، سرکه در تمیزی و از بین بردن آن، بسیار خوب عمل می‎کند. اگر لکه لباس قبل از شست‌وشو سفت شده باشد، بعد از اسپری کردن سرکه بهتر است از یک برس نرم برای پاک کردن باقی‌مانده‌های لکه استفاده کنید.

6- سرکه از ایجاد سفیدک در لباس‌های تیره جلوگیری می‌کند

استفاده از نصف فنجان سرکه در چرخه نهایی آبکشی، رسوبات صابون و مواد شوینده را که باعث ایحاد سفیدک و لکه در لباس‌های مشکی می‌شود، از بین می‎برد.

7- سرکه بوی بد سیگار را از بین می‌برد

بوی سیگار در ماندگاری زیادی در لباس دارد و گاهی با شست‌وشو هم از بین نمی‌رود. استفاده از سرکه سفید مقطر در چرخه شست‌وشو با آب داغ، باعث از بین رفتن بوی سیگار لباس‌ها می‌شود. برای از بین بردن بوی سیگار در پرده، لازم است وان حمام را پر از آب داغ کنید و به آن سرکه اضافه کنید و پرده را بالا بخار آب آویزان کنید تا بخار به الیاف پرده نفوذ کند و بوی سیگار آن را از بین ببرد.

اخبارسبک زندگی
پربازدیدشست و شوی لباس با سرکه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید