فوری/ سقف پرداخت حق اولاد بازنشستگان تامین‌اجتماعی برداشته شد / خبر مهم برای بازنشستگان

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ فوری/ سقف پرداخت حق اولاد بازنشستگان تامین‌اجتماعی برداشته شد / خبر مهم برای بازنشستگان

سقف سه فرزند در پرداخت حق اولاد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی با مجوز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت دولت سیزدهم برداشته شد.

پیش از این و در پرداخت عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی، به موجب بند ۲ ماده ۹ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال ۱۳۷۰، سقف سه فرزند تحت تکفل مبنای محاسبه و پرداخت عیدی قرار گرفته بود که با مجوز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی این سقف برداشته شد.

براساس این گزارش، به موجب مصوبه دولت در زمینه پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان، به مبلغ عیدی سال ۱۴۰۱ این اقشار به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود.

در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که پس از تصویب سیاست‌های جوانی جمعیت تغییری نکرده است، سقف سه فرزند مبنای محاسبه این مبلغ قرار گرفته بود که با مجوز اخیر مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی مقرر شد، این سقف برداشته شده و تمام فرزندان تحت تکفل بازنشستگان در محاسبه حق اولاد لحاظ شوند.

کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی به منظور جبران قسمتی از هزینه‌های موضوع ماده ۹۶ قانون تصویب و از تاریخ ۷۱/۱/۱ به جمعیت بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر افزود: در دوره جدید اجرای این طرح، مهلت پایانی ثبت تقاضا حذف شده و متقاضیانی (شخص بازنشسته و یا فرزند) که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به بعد باشد می توانند از ابتدای خردادماه بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ وام حمپاد برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

مرتضایی فرد گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزند وی همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: بازنشستگانی که دارای چند فرزند دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری باشند نیز می توانند هرکدام به صورت جداگانه ثبت نام کنند و در این زمینه هم محدودیتی وجود نخواهد داشت.

او همچنین یادآور شد: البته فرزندی که هم پدر و هم مادر، هر دو بازنشسته باشند تنها از یک دفترکل امکان ثبت نام دارند.

مرتضایی فرد تاکید کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که تنها پایان نامه‌هایی مورد پذیرش و بررسی قرار می‌گیرند که به تصویب گروه آموزشی دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده و مرحله تصویب پروپوزال یا رساله را طی کرده باشند.

وی همچنین بیان کرد: در سایت ثبت نام اینترنتی متقاضی باید نسبت به دریافت فرم معرفی نامه دانشگاه که با عنوان “فرم پیوست شماره یک” موجود است اقدام کرده و پس از تکمیل و ثبت در دبیرخانه دانشگاه به همراه مهر و امضای واحد آموزش محل تحصیل، تصویر آن را در سایت بارگذاری کند.

گفتنی است، در پایان هرماه، براساس میزان تخصیص اعتبار از سوی بانک عامل و پس از راستی آزمایی و صحت سنجی از مدارک ارسالی تسهیلات برای «واجدین شرایط» به حساب حقوقی فرد بازنشسته واریز خواهد شد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید