خطر حمله قلبی در این افراد بیشتر است

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خطر حمله قلبی در این افراد بیشتر است

بر اساس یک مطالعه‌ جدید، افراد مبتلا به بی‌خوابی در مقایسه با افرادی که اختلال خواب ندارند، در یک دوره پیگیری متوسط ۹ ساله، حدود ۷۰ درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی‌ قرار دارند.

این تحقیق که قرار است در مجله کاردیولوژی بالینی (Clinical Cardiology) منتشر شود، همچنین نشان داد که حملات قلبی بیشتر در زنان مبتلا به اختلال خواب شامل مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن یا داشتن خواب با کیفیت رخ می‌دهد.

بر اساس این مطالعه که در جلسه علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد، افرادی که پنج ساعت یا کمتر در شب می‌خوابند، بیشترین خطر حمله قلبی را دارند.

یومنا ای دین، نویسنده این مطالعه از دانشگاه اسکندریه مصر، گفت: «بی‌خوابی شایع‌ترین اختلال خواب است اما از بسیاری جهات صرفا یک بیماری نیست، بلکه بیشتر یک انتخاب زندگی است. ما خواب را آن‌طور که باید در اولویت قرار نمی‌دهیم.»

او افزود: «مطالعه ما نشان داد که افراد مبتلا به بی‌خوابی بدون در نظر گرفتن سن، بیشتر احتمال دارد دچار حمله قلبی شوند و حملات قلبی بیشتر در زنان مبتلا به بی‌خوابی رخ می‌دهد.»

پژوهشگران هشدار می‌دهند که اختلال خواب در حال افزایش است و حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اضافه می‌کنند که احتمال حمله قلبی در افراد مبتلا به دیابت و بی‌خوابی دو برابر بیشتر است.

در این مطالعه، دانشمندان یک بررسی سازمان‌یافته از پژوهش‌های منتشرشده انجام دادند و یک هزار و ۲۲۶ مطالعه را به نتیجه رساندند که شامل داده‌های یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۵۶ بزرگسال می‌شد که ۴۳ درصد از آنان زن بودند.

به گفته پژوهشگران، حملات قلبی در حدود دو هزار و ۴۰۰ فرد مبتلا به بی‌خوابی و در ۱۲ هزار و ۳۹۸ نفر از افرادی که دچار بی‌خوابی نیستند، مشاهده شد.

دانشمندان دریافتند که پس از کنترل عوامل دیگر مانند سن، جنسیت، ابتلای هم‌زمان به چند بیماری و سیگار کشیدن، بین بی‌خوابی و حمله قلبی ارتباط آماری معنی‌داری وجود دارد.

آن‌ها می‌گویند ارتباط بین بی‌خوابی و حمله قلبی در تمام زیر گروه‌های بیماران از جمله سنین جوان‌تر و بزرگ‌تر، در طول مدت پیگیری قابل‌توجه باقی مانده است.

این مطالعه تایید کرد افراد مبتلا به بی‌خوابی، فشار خون بالا، کلسترول یا دیابت هم دارند و حتی بیشتر از افرادی که این عارضه را نداشتند، در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

مشکل در به خواب رفتن یا در خواب ماندن نیز در مقایسه با افراد بدون این علائم با ۱۳ درصد افزایش احتمال حمله قلبی مرتبط بود.

این یافته‌ها اهمیت اولویت‌بندی خواب را برجسته می‌کند؛ به گونه‌ای که افراد باید در شبانه‌روز هفت تا هشت ساعت خواب باکیفیت داشته باشند.

در حالی که این مطالعه دارای محدودیت‌هایی از جمله این مورد است که بیشتر شرکت‌کنندگان خودشان رفتارهای خواب خود را در پرسشنامه‌ها گزارش می‌کردند، با این حال گزارش‌های پزشکی حملات قلبی را که آن‌ها گزارش کردند، تایید کرد.

دین افزود: «بهداشت خواب خوب را تمرین کنید. اتاق باید تاریک، ساکت و متمایل به سرد باشد و وسایل ارتباطی را کنار بگذارید. کاری را انجام دهید که آرام‌بخش باشد تا شما را بخواباند و اگر همه این موارد را امتحان کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید بخوابید یا کمتر از پنج ساعت می‌خوابید، با پزشک خود حرف بزنید.»

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدحمله قلبی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید