واریز عیدانه 2 میلیون تومانی برای تمام مردم / یارانه دولت برای خرید مایحتاج عید نوروز

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ واریز عیدانه 2 میلیون تومانی برای تمام مردم / یارانه دولت برای خرید مایحتاج عید نوروز

سال گذشته رئیس جمهور در اواخر اسفند ماه بسته های حمایتی و کمک معیشتی را برای مردم در قالب یارانه در نظر گرفت و برای یارانه بگیران واریز کردند.

در اجرای سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت دولت سیزدهم از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق درجامعه و به جهت حمایت و حل مشکلات معیشتی خانوارهای فاقد یا با درامد کم این اقدام صورت گرفته است.

امسال نیز توقع می رود که بسته های کمک معیشتی برای مردم واریز شود و به دلیل هم زمان شدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برخی بر این باورند که خبر خوش دولت را خواهند شنید ولی هنوز هیچگونه خبر دقیقی منتشر نشده است و باید منتظر ماند تا مبلغ و زمان واریز این بسته ها مشخص شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس و نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

باتوجه به شرایط اقتصادی و سفره معیشتی مردم، دیروز در جلسه کمیسیون اجتماعی، افزایش 30درصدی ‎حقوق کارکنان دولت در سال 1402 تصویب شد.

همچنین افزایش 40درصدی دریافتی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از مصوبات دیگر کمیسیون اجتماعی بود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.
یارانه معیشتی 2 میلیونی دولت برای خانوارها
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته با بررسی دوفوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.

شهریار حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به موازات این طرح طرح‌هایی در دولت تنظیم شد و قبل از این دو طرح و دو آیین‌نامه هم در دولت بود و در نهایت این موارد تجمیع و از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیته مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی این طرح این مسئولیت را پذیرفتیم.

وی عنوان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و همچنین به دنبال تشکیل جلساتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صحبت‌هایی با رئیس‌جمهور و معاون وی در نهایت دو راهکار ارائه شد.

حیدری با اشاره به یکی از راهکارها گفت: این طرح باید در سطح سران قوا تصویب می‌شد و در سران قوا مباحث مختلفی مطرح و در نهایت پیشنهاد شد دولت پیشنهاد دوفوریتی به مجلس ارائه دهد که حدود یک ماه پیش انجام شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته با رأی مثبت اکثر نمایندگان طرح موصوف تصویب شد افزود: این طرح با هدف اقتصاد پایدار و اثرگذاری بر اقتصاد مناطق مرزی با اولویت استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های جنوبی تصویب شد و در آینده استان‌های دیگر در اولویت قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این طرح سرپرستان خانوار هر ماه می‌توانند از تخفیف دو میلیون تومانی سود بازرگانی بهره‌مند شوند و علاوه بر مرزنشینان اثر آن بر استان‌های مرزی خواهد بود.

وی گفت: تفاوت این طرح با آیین‌نامه‌های گذشته این است که شهرستان‌های مرزی مشمول طرح خواهند شد یعنی شعاع مشخصی ندارد و بر بازار شهرستان‌های مرزی و جذب گردشگر و توریسم و در نهایت اقتصاد استان اثرگذار است.

حیدری بیان کرد: به طور قطع چون این موضوع طرح است ماندگاری آن بیشتر است و مرزنشینان در سال‌های متمادی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید