۱۰هزار کارمند در تیررس اخراج قرار گرفتند!

بدون دیدگاه
 

به گزارش ساناپرس، دیجیاتو نوشت: چندین ماه پیش متا از اخراج ۱۱ هزار کارمند خبر داد و حالا می‌خواهد ۱۰ هزار کارمند دیگر را هم اخراج کند.

۱۰هزار کارمند در تیررس اخراج قرار گرفتند!

متا به‌طور رسمی اعلام کرد که در دور جدید تعدیل نیروی خود، ۱۰ هزار کارمند دیگر را اخراج می‌کند. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، همراه با این تعدیل نیرو، به این موضوع اشاره کرد که بی‌ثباتی اقتصادی شاید تا سال‌ها ادامه داشته باشد. انتشار خبر تعدیل نیرو منجر به افزایش حدود ۵ درصدی سهام متا شده است.

زاکربرگ گفته در مسیر تعدیل نیرو، چندین پروژه با اولویت پایین هم از دستور کار خارج می‌شوند: «این برنامه زمانی را باید انتظار داشته باشید: طی چند ماه آینده، رهبران سازمان برنامه‌های تجدیدساختار خود را با تمرکز روی لغو پروژه‌های با اولویت پایین و کاهش نرخ استخدام اعلام خواهند کرد.»

به گفته زاکربرگ، ۵۰۰۰ موقعیت شغلی که در انتظار جذب نیرو بودند، از بین می‌روند و دیگر برای این موقعیت‌ها، فردی استخدام نخواهد شد. زاکربرگ همچنین به این موضوع اشاره کرده است که متا احتمالاً باید برای واقعیت اقتصادی جدیدی که شاید چندین سال طول بکشد، آماده باشد.

۱۰هزار کارمند در تیررس اخراج قرار گرفتند!

دومین تعدیل نیروی متا

متا می‌خواهد در سال جاری میلادی هزینه‌هایش را کاهش دهد و طبق اسناد SEC، هزینه‌های این شرکت در سال ۲۰۲۳ در محدوده ۸۶ تا ۹۲ میلیارد دلار خواهد بود. این شرکت برای رسیدن به این هدف، حالا برای دومین‌بار دست به تعدیل نیرو زده است. متا اواخر سال گذشته میلادی از اخراج ۱۱ هزار کارمند معادل ۱۳ درصد نیروی کار خود خبر داد.

متا در دوران همه‌گیری کرونا مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری به‌طور گسترده شروع به جذب نیرو کرد؛ چرا که بسیاری از مردم جهان خانه‌نشین شدند و استفاده از خدمات اینترنتی افزایش چشمگیری پیدا کرد. اما پس از پایان همه‌گیری، استقبال مردم از این سرویس‌ها کاهش یافت و به‌موجب آن، درآمدهای شرکت‌ها کمتر شد.

در کنار جذب نیرو، متا سرمایه‌گذاری سنگینی روی متاورس کرد و امید زیادی به درآمدزایی از این فناوری جدید داشت، اما متاورس چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است و بخشی که مسئول پروژه‌های آن بوده، با ضررهای چندین میلیارد دلاری مواجه شده است.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید