جزییات مهم از یارانه معیشتی امروز 24 اسفند / خبر خوش برای یارانه بگیران

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ جزییات مهم از یارانه معیشتی امروز 24 اسفند / خبر خوش برای یارانه بگیران

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره برنامه اشتغالی سال 1402 گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی دنبال می کنیم برنامه اشتغال سه دهک کم درآمد است، حسب تصمیم هیأت دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نظر دارد طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در راستای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران سه دهک کم درآمد حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود افزود: کارگرانی که در دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار دارند و تعداد اعضای خانوار آنها 4 نفر و بیشتر باشند در صورتی که تحت پوشش سازمان حمایتی بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشند و اگر کارفرمایی در کشور وی را بکار گیرد در مرحله اول تا یکسال حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت پرداخت می‌شود که البته ممکن است در مرحله بعدی تا دو سال هم تمدید شود.

بیرانوندبیان کرد:این طرح که به منظورکمک به معیشت و اشتغال افراد کم‌درآمد است از اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه در 10 استان شروع شده و از سال 1402 به صورت سراسری اجرا می‌شود و منابع آن نیز از محل منابع داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.

معاون اشتغال وزارت کار هدف از اجرای این طرح را کاهش بیکاری در مناطق محروم با به کارگیری افراد کم درآمد خواند و گفت: برای اینکه کارگران از مزایای استفاده از این طرح در دولت باخبر شوند باید در سایت وزارت تعاون؛کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام می‌کنند باید سوابق شغلی، تجربیات و مشخصات خود را ذکر کنند و کارآفرینان از روی این سایت این افراد را اگر انتخاب کنند تا یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند و این تشویقی برای بکارگیری افراد کم‌درآمد سه دهک پایین جامعه توسط کارفرمایان کشور است.

کریمی بیرانوند شرط استفاده از این طرح را افرادی که در دهک های کم درآمد و یک تا سه قرار دارند ولی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و بیمه پردازی ندارند مشمول می شوند.

وی با بیان اینکه حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد حقوق پایه است که در این طرح در ازای بکارگیری افراد کم درآمد از سه دهک پایین جامعه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود بیان کرد: کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایت نمی‌باشند، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir و پس از استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه اقتصادی (بخش‌های خصوصی و تعاونی) از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته با بررسی دوفوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.

شهریار حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به موازات این طرح طرح‌هایی در دولت تنظیم شد و قبل از این دو طرح و دو آیین‌نامه هم در دولت بود و در نهایت این موارد تجمیع و از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیته مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی این طرح این مسئولیت را پذیرفتیم.

وی عنوان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و همچنین به دنبال تشکیل جلساتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صحبت‌هایی با رئیس‌جمهور و معاون وی در نهایت دو راهکار ارائه شد.

حیدری با اشاره به یکی از راهکارها گفت: این طرح باید در سطح سران قوا تصویب می‌شد و در سران قوا مباحث مختلفی مطرح و در نهایت پیشنهاد شد دولت پیشنهاد دوفوریتی به مجلس ارائه دهد که حدود یک ماه پیش انجام شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته با رأی مثبت اکثر نمایندگان طرح موصوف تصویب شد افزود: این طرح با هدف اقتصاد پایدار و اثرگذاری بر اقتصاد مناطق مرزی با اولویت استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های جنوبی تصویب شد و در آینده استان‌های دیگر در اولویت قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این طرح سرپرستان خانوار هر ماه می‌توانند از تخفیف دو میلیون تومانی سود بازرگانی بهره‌مند شوند و علاوه بر مرزنشینان اثر آن بر استان‌های مرزی خواهد بود.

وی گفت: تفاوت این طرح با آیین‌نامه‌های گذشته این است که شهرستان‌های مرزی مشمول طرح خواهند شد یعنی شعاع مشخصی ندارد و بر بازار شهرستان‌های مرزی و جذب گردشگر و توریسم و در نهایت اقتصاد استان اثرگذار است.

حیدری بیان کرد: به طور قطع چون این موضوع طرح است ماندگاری آن بیشتر است و مرزنشینان در سال‌های متمادی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اسفند ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اسفند ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

اقتصاداخبار
پربازدیدیارانه معیشتی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید