پیش بینی قیمت دلار فردا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ / رشد نرخ دلار در بلند مدت

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ قیمت دلار در بازار آزاد شاهد کاهش ۰.۲۴ درصدی درصدی قیمت بوده است بطوری که دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۴۰,۳۰۰ تومان رسیده بود، امروز به ۴۰,۲۰۰ تومان رسید.امروز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۴۰۲۰۰ تومان و نرخ حواله دلار نیز به رقم ۳۶۶۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت هر اسکناس یورو نیز در مرکز مبادله ایران ۴۲۳۴۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز ۳۸۵۴۹ تومان است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات ۱۰۹۴۶ تومان ارزش گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۹۹۶۶ تومان است.

پیش بینی قیمت دلار فردا

در همین راستا عبدالله مشکانی با تاکید بر اینکه قیمت دلار در بلندمدت تابعی از نقدینگی و تورم است گفت:«در کوتاه‌مدت بازارساز با عرضه یا عدم عرضه به بازار جهت می‌دهد و در بلند مدت نرخ ارز تابع نقدینگی و تورم است.بنابراین صرفا تحریم یا تغییری در تحریم‌ها اثر ملموسی در تغییر قیمت دلار ندارد.»

وی با اشاره به رشد نقدینگی خاطرنشان کرد:« تغییر نرخ‌های هفته‌های گذشته به واسطه خبردرمانی، بیشتر اقدام هیجانی و واکنشی است و بر قیمت دلار در بلند مدت تاثیر ندارد. زیرا نقدینگی رو به رشد است.»

مشکانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در توافق ایران با عربستان صلاح ما رعایت نشده است تاکید کرد:«با توافقات اخیر مسائل امنیتی ایران حل می‌شود اما مشکل اقتصادی ما همچنان پابرجا و حل نشده باقی مانده است.»

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود:« ماجرای توافق با عربستان مشابه برجام شده است. ما امتیازات سیاسی و امنیتی را پیشاپیش واگذار کردیم اما نتوانستیم چک‌های اقتصادی را نقد کنیم.»

وی ابراز عقیده کرد: «بنابراین به نظر می‌رسد ابتدا باید امتیازات اقتصادی نظیر برقراری کانال ارزی تجاری، اخذ و تثبیت شود سپس مذاکرات امنیتی صورت گیرد.»

مشکانی در پایان افزود:«اگر بخواهیم قیمت واقعی دلار را با نقدینگی بسنجیم رقم‌هایی بالاتر از نرخ فعلی است و علت آن هم رشد نقدینگی است نه تحریم. رسیدن دلار به کانال‌های بالاتر قیمتی شوک روانی دارد و بازارساز می‌تواند شوک را کنترل کند به شرطی که اراده داشته باشد.»

 

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید