گرفتگی عضلات «پشت ساق پا» نشانه یک بیماری جدی است؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ گرفتگی عضلات «پشت ساق پا» نشانه یک بیماری جدی است؟

گرفتگی پشت ساق پا، دوره‌های چنددقیقه‌ای از درد پا است. در این حالت عضله پا شما، معمولاً عضله ساق پا در ناحیه پشت سفت می‌شود و وارد اسپاسم خواهد شد.

گرفتگی عضله پا، که به‌عنوان «اسپاسم شبانه» و یا «اسب چارلی» نیز شناخته می‌شود، یک اسپاسم دردناک است که معمولاً در عضلات ساق پا رخ می‌دهد. این گرفتگی، فرد را در اواسط شب، بیدار می‌کند؛ اما همچنین می‌تواند در روز و طی فعالیت‌های جسمانی مانند رانندگی و دوچرخه‌سواری نیز رخ دهد.

ورزش‌های تناسب‌اندام می‌تواند باعث فشار بر روی عضلات ساق پای فرد بشود. برخی از این گرفتگی‌ها که ممکن است از چند ثانیه تا ۱۰ دقیقه طول بکشد، ممکن است درنتیجه یک زندگی کم‌تحرک باشد. گرفتگی‌های پا بیشتر در طول شب و در افرادی با سن و سال بالاتر رایج هستند. به‌صورت میانگین از هر ۳ فرد دارای ۶۰ سال سن و بیشتر، یک نفر مشکل گرفتگی پا را تجربه کرده و ۴۰ درصد در هر هفته بیش از ۳ حمله گرفتگی پا را تجربه می‌کنند.

گرفتگی عضلات پا به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. علت آن می‌تواند به‌سادگی، از کم‌آبی بدن تا یک علت بسیار جدی مانند بیماری کلیه باشد. گرفتگی اغلب نتیجه ورزش شدید، ضربه به عضله و یا نگه‌داشتن پا در موقعیت‌های ناراحت مثل نشستن برای مدتی طولانی در یک محل باشد. (به‌طور مثال سینما، تئاتر، هواپیما …) شرایط دیگری مانند داروهای ضدبارداری، دیورتیک‌ها (که اغلب برای افراد مبتلا به فشارخون بالا تجویز می‌شود) و آستروئیدها نیز ممکن است باعث اسپاسم عضلانی ساق پا شوند.

کمبود پتاسیم و یا کلسیم نیز می‌تواند یک علت اساسی باشد، همان‌گونه که هوای سرد نیز می‌تواند علت آن باشد. اغلب اوقات گرفتگی عضلات پا، با سندرم پای بی‌قرار (RLS) اشتباه گرفته می‌شود؛ اما سندرم پای بی‌قرار یک بیماری متفاوت و جدی‌تر است؛ شرایطی مزمن که به‌وسیله احساس ناراحتی و خستگی مداوم و کشیدگی پاها و احساس گزگز بر روی پاها مشخص می‌شود.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدگرفتگی عضلات
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید