واریز یارانه معیشتی نوروز برای این دهک ها / یارانه معیشتی نوروز را چه کسانی می گیرند؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ واریز یارانه معیشتی نوروز برای این دهک ها / یارانه معیشتی نوروز را چه کسانی می گیرند؟

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوار‌ها پرداخت کرده‌اند.

در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در انتظار دریافت عیدی هستند و بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی ۲۰۲۳، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌ها از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی از سوی دولت تأمین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی

اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیک آغاز شده است و در این بین سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است.

هفته گذشته اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیک آغاز شده است و در این بین سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده است که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است.

میزان و مانده اعتبار از دو طریق قابل مشاهده است:

۱. از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲. با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت با مراجعه به سایت شما قابل نصب است.

سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده است که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است.

هفته گذشته بود که طرح کالابرگ الکترونیک به طور رسمی در کل کشور عملیاتی شد. این طرح در ابتدای کار خود قرار دارد و هنوز به طور کامل همه بخش‌های آن قابل استفاده نیست مانند بخش مربوط به نمایش اعتبار اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) که هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است.

با توجه به اجرای این طرح در کل کشور ممکن است سوالاتی در این خصوص برای افراد به وجود آمده باشد که در اینجا به برخی از این موارد پاسخ داده خواهد شد.

چه کسانی مشمول دریافت اعتبار هستند؟

هر خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان مربوطه افتتاح شده است، مشمول دریافت یارانه است.

در صورت عدم دریافت اعتبار با وجود داشتن شرایط چه باید کرد؟

پس از نصب برنامه کاربردی “شما” نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام نمایید. خانوار‌هایی که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان مربوطه افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند.

افرادی که مشمول یارانه نیستند چه باید کنند؟

اگر در فروردین ماه سال جاری یارانه دریافت نمی‌کردید جهت ثبت نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید. در صورتی که یارانه بگیر بوده و حذف شده‌اید، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمایید.

اعتبار طرح کالابرگ چقدر است؟

در حال حاضر مبلغ اعتبار به هما میزان یارانه دریافتی خانوار است.

اعتبار در حساب چه کسی شارژ شده است؟

اعتبار به حساب سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

پیامک شارژ/ واریز اعتبار را دریافت نکرده‌اید؟

میزان و مانده اعتبار از دو طریق قابل مشاهده است:

۱. از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲. با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت با مراجعه به سایت شما قابل نصب است.

در صورتی که فرد مشمول دریافت یارانه بوده باشد، اما استعلام مربوط به آن صفر باشد چه باید کرد؟

خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان مربوط افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند. پس از نصب برنامه شما نسبت به مشاده موجودی اعتبار اقدام نمایند.

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید