آغاز دور جدید قرعه کشی ایران خودرو از فردا / خرید پژو پارس فقط با 150 میلیون تومان

1 دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ آغاز دور جدید قرعه کشی ایران خودرو از فردا / خرید پژو پارس فقط با 150 میلیون تومان

​مدیرعامل ایران خودرو گفت: ظرف چند روز آینده شاهد بزرگترین قرعه کشی ایران خودرو خواهیم بود. قرعه کشی ایران خودرو طرحی کاملا جدید است به این صورت که بخشی از قیمت خودرو به صورت پیش فروش دریافت می‌شود و موقع تحویل مبلغ باقی مانده لیزینگ می‌شود.خودروهای عرضه شده در این دور قرعه کشی ایران خودرو هنوز مشخص نشده است.قیمت قرعه کشی ایران خودرو طبق قیمت کارخانه است.

در طرح فروش وزارت صمت، متقاضیان باید از تاریخ شنبه1401/12/20 تا پایان وقت اداری سه شنبه 1401/12/23 نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانکهای مندرج در اطلاعیه، اقدام نمایند.

در مرحله بعد،صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال شده است، می توانند از جمعه 1401/12/26 تا یکشنبه 1401/12/28 نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

قرعه کشی ایران خودرو

گروه خودروسازی ایران خودرو دیزل به مناسبت فرا رسیدن سال نو پیش فروش دو محصول ون وانا و پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک را در این هفته آغاز خواهد کرد.

بر این اساس ثبت‌نام محصول ون وانا از دوشنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح و ثبت‌نام محصول پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک از روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح، به‌صورت اینترنتی و صرفا از طریق سایت فروش رسمی شرکت به نشانی esale.ikd.ir انجام خواهد پذیرفت

دور دوم فروش محصول پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک به عنوان پرقدرت‌ترین پیکاپ بازار ایران با تحویل اولین سری این محصول به مشتریان هم زمان شده است که این مراسم تحویل رسمی، شنبه بیستم اسفندماه انجام شد.

پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک دارای پیشرانه‌ای با فناوری بورگوارد، مجهز به توربو شارژر است که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این مشخصات باعث شده تا این محصول ایران خودرو دیزل به عنوان قدرتمندترین پیکاپ دو کابین بنزینی در بازار ایران شناخته شود.

این خودرو علاوه بر مجهز بودن به سیستم‌های ایمنی رفاهی و هوشمند پیشرفته، مجهز به گیربکس معروف ZF اتوماتیک هشت دنده است و با طراحی داخلی بسیار زیبای خود مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. قابلیت دو دیفرانسیل ۴WD و زنجیر موتور از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول است.

حالا اما بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، توام با تغییراتی در تعیین دستورالعمل قیمتی و شکل اجراست. طبق دستورالعملی که شورای رقابت در راستای تنظیم بازار خودروی سواری اعلام کرد، قیمت خودروها توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه شده و در اختیار این شورا قرار خواهد گرفت. بنابراین عملا قیمت خودروها را سازمان حمایت تعیین خواهد کرد، ولی شورای رقابت این اختیار را دارد که قیمت‌های اعلامی را رد یا تایید کند. تفاوت دیگر مدل جدید قیمت‌گذاری خودرو با گذشته اینجاست که شورای رقابت به‌نوعی می‌گوید قیمت‌ها منصفانه‌تر از قبل و با در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی اثرگذار بر هزینه تمام‌شده تولید، تعیین خواهد شد. به عبارت بهتر، دست سازمان حمایت برای تعیین قیمت‌هایی سودده باز است و این بدان معناست که لیست قیمت آینده خودروهای داخلی تا حد زیادی مورد تایید و رضایت خودروسازان خواهد بود، زیرا طبق فرمول جدید دیگر قرار نیست قیمت فروش از هزینه تولید کمتر و حتی سربه‌سر باشد و تولیدکنندگان سود خواهند کرد.

اما با توجه به اینکه سخنگوی وزارت صمت می‌گوید پایه قیمتی ابرطرح فروش خودرو در هفته آینده، قیمت‌های ابلاغی از سوی شورای رقابت خواهد بود، طبعا این شورا باید قیمت جدید خودروها را تا قبل از آغاز این طرح بزرگ ابلاغ کند. از همین رو، به احتمال فراوان قیمت رسمی و پایه خودروهای داخلی سرانجام پس از حدودا ۱۵ ماه تثبیت، به‌روز خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه شورای رقابت بر تعیین قیمت‌هایی سودده تاکید دارد، احتمالا افزایش قیمت قابل‌توجهی (حتی شاید بیش از ۱۸درصدی که آذر سال گذشته توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد) در راه است. به نظر می‌رسد این هم که اجرای ابرطرح فروش خودرو در هفته جاری لغو و به هفته آینده موکول شد، ریشه در همین موضوع بروزرسانی قیمت‌ها دارد. البته این اتفاق (تعیین قیمت جدید خودروها) در دو صورت می‌تواند به آینده موکول شود. نخست اینکه ۵۰۰هزار دستگاه خودروی موردنظر همه در قالب پیش فروش عرضه شوند.

در این صورت چون قیمت نهایی خودرو هنگام تحویل تعیین خواهد شد، سازمان حمایت و شورای رقابت برای تعیین و ابلاغ قیمت‌های جدید فرصت خواهند داشت. این در حالی است که اگر قرار بر عرضه خودروها در قالب فروش فوری و فوق‌العاده نیز باشد (که احتمالا همین‌طور است) آنگاه باید حتما قبل از اجرای طرح بزرگ فروش، قیمت پایه خودروها از سوی شورای رقابت ابلاغ شود، زیرا در این مدل فروش، قیمت قطعی و از‌پیش‌تعیین‌شده است. از سوی دیگر اما اگر ابرطرح فروش خودرو باز هم به تاخیر بیفتد و هفته آینده برگزار نشود، سازمان حمایت و شورای رقابت زمان بیشتری را برای تعیین و ابلاغ قیمت خودروهای داخلی در اختیار خواهند داشت. در مورد طرح فروش بزرگ خودرو در هفته آینده یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد و آن، حذف قرعه‌کشی است. وزارت صمت وعده داده بود قرعه‌کشی خودرو در پایان سال حذف خواهد شد و این وعده با توجه به اینکه قرار نیست ابرطرح فروش هفته آینده قرعه‌کشی شود، تحقق یافته است.

اخباراقتصادخودرو
ایران خودروپربازدید
 

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید