شارژ حساب سرپرستان خانوار قبل از نوروز / نحوه دریافت کالابرگ در سوپرمارکت ها

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ شارژ حساب سرپرستان خانوار قبل از نوروز / نحوه دریافت کالابرگ در سوپرمارکت ها

داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی شهر تهران در گفتگو با آنا فعالیت فروشگاه‌های های زنجییره‌ای را مخل درآمدزایی سایر سوپرمارکت‌ها ندانست و گفت: نوع نظارت و پوشش حمایتی اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی وابسته به برند نیست و امکان دارد که فروشگاهی متعلق به یک برند معروف باشد، اما زیر نظر اتحادیه فعالیت کند.

وی افزود: ما مغازه‌های بالای ۷۰ متر را زیر چتر حمایتی خود داریم و زیر این مترای زیر نظر اتحادیه خوار و بار فروشان است. آنچه در وهله اول برای ما اولویت دارد میزان متراژ است و حقوقی یا حقیقی بودن سوپرمارکت تاثیری در کار ما ندارد. بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که متراژ آن‌ها استاندارد‌های اتحادیه‌های کشوری را ندارد لذا زیرمجموعه ما تعریف می‌شوند.

فکوری تعداد واحد‌های فعال سوپرمارکت تهران را ۱۲۵۰ واحد فعال اعلام کرد و گفت: ما شکایات زیادی از طرف مردم نداریم، اما عمده شکایات از سوپرمارکت‌ها مربوط به گران فروشی است که بیشتر به ۱۲۴ مراجعه می‌کنند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئین تاکید کرد: طبق آمار سوپرمارکت‌های زیرمجموعه ما به غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد را تجربه کرده اند. البته تعدادی از زنجیره ای‌ها نیز به صورت فرانچایز با حقیقی‌ها وارد معامله می‌شوند و برای آن‌ها به صورت شراکتی یا نمایندگی سوپرمارکت احداث می‌کنند. امروز لاین مواد پروتئینی وارد یک دوره طلایی شده است که انواع مرینیت کردن‌های گوشت و مواد پروتئینی را به فروش می‌رسانند که تبدیل به یک کار تخصصی شده است.

این مقام صنفی برخورد با کالای قاچاق را از اصلی‌ترین برنامه‌های اتحادیه برشمرد و تاکید کرد: برخورد با سیگار قاچاق در برنامه‌های بازرسان اتحادیه است و ما به صورت رندوم هر دو ماه یکبار از واحد‌های اتحادیه بازرسی داریم و در مورد کالای قاچاق دخانیات بسیار جدی هستیم. در صورت مواجهه بازرسان اتحادیه کالای قاچاق باید جمع آوری شود و درصورت عدم جمع آوری اخطار ۱۵ روزه پلمپ می‌گیرند. جریمه نقدی نیز وجود دارد که از حوزه وظایف تعزیرات نیست.

وی گفت: ما برای هر چه بهتر اجرا شدن کالابرگ الکترونیکی وارد عمل شده ایم و یکی از چهار اتحادیه‌ای هستیم که این وظیفه را انجام می‌دهیم. ۱۰ قلم کالا را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده است که فرد دریافت کننده یارانه یک ماه قبل از دریافت نقدی یارانه می‌تواند از واحد‌های مشخص شده ما به جای یارانه نقدی، به صورت کالا یارانه دریافت کند. ده قلم کالا عبارتند از شیر کم چرب، پنیر ۴۵۰ گرم، ماست، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی ۷۰۰ گرم، قند، شکر و برنج. دریافت یارانه کالایی به این صورت که فرد دریافت کننده یارانه با مراجعه به یک واحد صنفی این ده قلم کالای معرفی شده را یک ماه قبل از آن که پول یارانه به حساب این شخص واریز شود به صورت غیر نقدی از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کند. این فروشگاه‌ها در اپلیکیشنی به نام تارا مشخص شده اند. افراد باید کالایی را انتخاب کنند که قیمت مصوب را رعایت کرده باشد مثلا شیر باید به قیمت ۱۸ هزار تومان باشد و اگر فرد از فروشگاه کالایی با اختلاف قیمت را خریداری کند باید اضافه مبلغ را از هزینه شخصی پرداخت کند. میزان خرید‌های هر فرد بر اساس گرم است و مشخص شده است. برای انتخاب فروشگاه قانون خاصی وجود ندارد و ما به همه‌ی سوپرمارکت‌ها اعلام کرده ایم. به عهده گرفتن فروش محصولات سوپرمارکتی آورده نقدی برای سوپرمارکت ندارد و فقط مشتری‌های جدید با این فروشگاه کار خواهند کرد.

اخباراقتصاد
پربازدیدکالابرگ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید