چرا تغییر ساعت، روی خواب ما تاثیر می گذارد؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ چرا تغییر ساعت، روی خواب ما تاثیر می گذارد؟

بهار فرا رسیده است و طبق معمول ساعت‌ها در روز اول ماه فروردین تغییر می‌کنند. اگرچه تغییر ساعت آن هم دو بار در سال باعث می شود که ما روزهای بیشتری داشته باشیم اما مجبور می شویم که یک ساعت کمتر بخوابیم . بسیاری از افراد شاغل متوجه می شوند که جلو رفتن ساعت، خواب آنها را دچار اختلال می کند.

به گفته کارشناسان خواب، بهم ریختن ساعت خواب روتین باعث اختلالات خواب می شود و همه این اختلالات بخاطر هورمون‌هایی است که بدن ما تولید می‌کند.

دکتر سو طاووس، مشاور روانشناس سلامت و متخصص در اختلالات خواب، می گوید: «ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در مغز ما تولید می شود و چرخه خواب و بیداری ما را تنظیم می کند. این ماده در پاسخ به تاریکی ترشح می‌شود و به ما کمک می‌کند تا احساس خستگی و خواب آلودگی کنیم که توسط نور سرکوب می‌شود . بنابراین وقتی در معرض نور قرار می‌گیریم، بدن ما ملاتونین کمتری تولید می کند. تغییر ساعت‌ها باعث اختلال موقتی در الگوی خواب ما می شود، زیرا بدن ما با برنامه جدید سازگار می‌شود. این اتفاق می تواند برای کسانی که به ساعت خواب خود حساس هستند یا دارای اختلالات خواب هستند، عواقب بدی داشته باشد.»

برای برخی ممکن است چند روز طول بکشد تا سطح ملاتونین آنها با چرخه جدید نور و تاریکی سازگار شود.

بهتر است برنامه خوابتان را با رفتن به رختخواب و بیدار شدن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر، هر روز به تدریج تنظیم کنید. در تعطیلات هم ساعت خواب خودتان را زیاد نکنید تا بعد از ایام تعطیلات دچار اختلال خواب نشوید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدساعت خواب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید