۴خاصیت باورنکردنی عناب/ اگر از بی‌خوابی و چاقی رنج می‌برید حتما بخوانید+فیلم

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو۲۴ عناب میوه‌ای ترش و شیرین و شبیه خرما است که به نام‌های خرما قرمز، خرما کره‌ای، چینی و هندی نیز مشهور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، گیاه عناب بوته‌ای با گل های زرد مایل به سبز است. میوه عناب کال بیضی شکل و سبز و عناب رسیده به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز با پوست چروک همانند خرما است.

طعم عناب تازه شبیه سیب شیرین و عناب خشک مزه خرما می‌دهد. طبع عناب معتدل و مرطوب است.

درمان بی خوابی

دانه عناب از مواد مغذی برای درمان بی خوابی است. ترکیبات موجود در عناب باعث ایجاد آرامش شده و فلاونوئیدها، پلی ساکاریدها و ساپونین سیستم عصبی را آرام و کیفت خواب را بهبود می بخشد.

ضد سرطان

ترکیبات زیست فعال موجود در عناب باعث کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد شده و خواص آنتی اکسیدانی عناب با بیماری های قلبی و سرطان مبارزه می کند.

برای مقابله با سرطان، در کنار مصرف داروهای پزشکی، می توانید از چای عناب استفاده کنید زیرا حاوی گلوکوزید و سابلیون ها می باشد که برای از بین بردن سلول های سرطانی و کاهش رشد تومورها موثر است.

درمان چاقی

عناب حاوی فیبر و پروتئین فراوان با مقادیر ناچیز کالری است. همانطور که می دانید کالری کم، مانع تجمع چربی در شریان ها و کاهش سطح کلسترول خون می شود.

فیبر و پروتئین موجب ایجاد احساس سیری در فرد شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

تصفیه خون

ترکیبات موجود در عناب از جمله آلکالوئید، سابپونین و تری ترپنوئید برای تصفیه و سم زدایی خون مفید هستند. مصرف عناب باعث پاکسازی بدن شده و استرس در گردش خون را کاهش می دهد. آهن و فسفر موجود در عناب نیز نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز و بهبود گردش خون دارند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید