بازار طلا شوکه شد/ صعود چشمگیر قیمت طلا

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ بازار طلا شوکه شد/ صعود چشمگیر قیمت طلا

بزرگترین بحران بانکی از زمان بحران بزرگ مالی سال 2008 بار دیگر ثابت کرد که طلا بهترین دارایی امن است. این بازار بهترین عملکرد هفتگی خود را در سه سال اخیر مشاهده کرد و امروز به بالای 2000 دلار در هر اونس رسید.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار افزایش به 2004 دلار رسید.

در ابتدای روز دوشنبه قیمت طلا یک درصد کاهش یافت زیرا وام‌دهنده سوییسی UBS در تلاشی برای نجات از بحران بانکی و تثبیت بازارهای مالی جهانی، قرارداد خرید کردیت سوییس را امضا کرد

UBS روز یکشنبه موافقت کرد که کردیت سوییس ۱۶۷ ساله را به مبلغ ۳.۲۳ میلیارد دلار بخرد. بانک کردیت سوئیس گرفتار بحران گسترده‌ای شد که ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی ایالات‌متحده در اوایل ماه جاری بود و به دنبال آن طلا بیش از ۸ درصد یا ۱۶۰ دلار افزایش یافت.

اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از بحران بانکی جهانی اعتماد بازار را افزایش داد زیرا سرمایه گذاران از خرید کردیت سوییس توسط بانک UBS و نقدینگی دلاری اضطراری بانک‌های مرکزی بزرگ استقبال کردند. البته وضعیت شکننده است زیرا فعالان بازار هنوز کاملاً متقاعد نشده‌اند که آیا اقدامات اخیر می‌تواند جلوی پیامدهای بانکی بیشتر را بگیرد یا خیر. بنابراین، ممکن است معکوس‌کردن روند صعودی فعلی طلا، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

به دنبال فشار فزاینده بر اقتصاد و سقوط بانک های ایالات متحده، تردیدهایی در مورد اینکه فدرال رزرو فضای کافی برای افزایش نرخ بهره را دارد، وجود داشت. اما پناهگاه های امن باعث تقویت طلا شد.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت طلا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید