علائم اولیه سرطان استخوان را بشناسیم

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ بهداشت نیوز نوشت: بیماری سرطان استخوان از زمان تکثیر سلول‌های استخوانی به سرعت رشد کرده و شروع به تجزیه کردن استخوان می‌کند. سلول‌های سرطانی همچنین می‌توانند از استخوان جدا شده و به استخوان‌های دیگر یا سایر ارگان‌های بدن سفر کنند و به عنوان تومورهای ثانویه به رشد خود ادامه دهند. بیشتر اوقات، مبتلایان به این این سرطان در مکان دیگری از بدن‌شان به سرطان ثانویه مبتلا می‌شوند.

سرطان‌هایی که در استخوان تشکیل می‌شوند، سرطان استخوان اولیه نامیده می‌شوند. علاوه بر سرطان اولیه استخوان، بسیاری از تومورها و سرطان‌های قسمت‌های مختلف بدن هم می‌توانند به استخوان‌ها گسترش یابند. این نوع سرطان در استخوان‌ها را تومورهای استخوانی ثانویه یا متاستاتیک می‌نامند. تومورهای استخوانی می‌توانند در هر استخوانی از بدن تشکیل شوند و در هر قسمتی از استخوان رشد کنند، یعنی از سطح استخوان تا مرکز استخوان که مغز استخوان نامیده می‌شود. یک تومور در حال رشد (حتی یک تومور خوش خیم) بافت سالم استخوان را از بین می‌برد و استخوان را تضعیف می‌کند. این استخوان تضعیف‌شده نسبت به شکستگی آسیب پذیرتر است. وقتی یک تومور استخوانی سرطانی است، دو حالت رخ می‌دهد:

یا یک سرطان استخوانی اولیه است.
نشانه سرطان ثانویه است.
یک سرطان استخوان اولیه از استخوان شروع شده است در حالی که سرطان استخوان ثانویه از نقطه دیگری در بدن شروع شده است و سپس با متاستاز دادن به استخوان منتشر می‌شود. به سرطان ثانویه استخوان، بیماری متاستاتیک استخوان هم گفته می‌شود. برخی از سرطان‌هایی که از جای دیگر شروع شده و به استخوان هم منتشر می شوند شامل موارد زیر هستند:

سینه
ریه
تیروئید
کلیه
پروستات.
علت ابتلا به سرطان استخوان
هنوز دلیل اصلی ابتلا به این سرطان مشخص نیست. اما برخی از عوامل هستند که خطر بروز آن را تشدید می‌کنند. از جمله:

سابقه ابتلا به سرطان استخوان در خانواده
آسیب‌های جسمانی
بیماری‌های زمینه‌ای و وراثتی
تأثیر مصرف سایر داروها
قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض تشعشات خطرناک
سبک زندگی فردی.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید