تولید نفت اوپک از ۲۸.۵ میلیون بشکه گذشت/ افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

بدون دیدگاه
 

تولید نفت اوپک از ۲۸.۵ میلیون بشکه گذشت/ افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس گزارش این سازمان در ماه ژوئیه (تیرماه – مردادماه) با افزایش ۲۳۴ هزار بشکه‌ای از ۲۸ میلیون بشکه گذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه ژوئیه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئن، ۲۸ میلیون و ۷۱۶ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۳۴ هزار بشکه بیشتر از ۲۸ میلیون و ۷۱۶ هزار بشکه ماه مه بوده است.

بر اساس گزارش ماه ژوئن اوپک، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۵۸۵ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۳۴ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۸۳ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه ژوئن ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۳۱ هزار بشکه بیشتر از ماه مه (خردادماه – تیرماه) بوده است.

1

قیمت نفت خام سنگین ایران بالای ۱۱۵ دلار ایستاد

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه ژوئن  نسبت به ماه مه ۳۷ سنت افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئن ۱۱۵ دلار و ۸۵ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه مه ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئن به ۱۱۷ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه رسید که ۳ دلار و ۸۵ سنت بیشتر از ماه مه بوده است. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۳ دلار و ۶۳ سنت و در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۵ دلار و ۱۴ سنت بوده است.

2

دبیرخانه اوپک مقدار تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را بدون تغییر نسبت به ماه گذشته ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

3

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید