واکنش عجیب طوطی‌ها به تماس تصویری

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ واکنش عجیب طوطی‌ها به تماس تصویری

دیجیاتو نوشت: طوطی‌ها نه تنها به‌طور آزادانه تماس‌ها را آغاز می‌کردند، بلکه ظاهراً این موضوع را درک می‌کردند که یک طوطی دیگر در سمت مقابل تماس وجود دارد. علاوه بر این، مراقبان اعلام کردند که این تماس‌ها برای طوطی‌های آن‌ها تجربیات مثبتی به همراه داشته است.

نرم‌افزارهای تماس ویدیویی مانند زوم و فیس‌تایم از دوران همه‌گیری مورد توجه زیادی قرار گرفتند و راه‌های مناسبی را برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر ارائه می‌کنند. حالا دانشمندان با انجام یک تحقیق جالب متوجه شده‌اند که طوطی‌ها نیز می‌توانند استفاده از این ابزارها را برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و پیدا کردن دوستان جدید یاد بگیرند.

به گزارش دیجیاتو، در این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه نورت‌ایسترن با همکاری محققان MIT و دانشگاه گلاسگو انجام شده است، آن‌ها روی این موضوع متمرکز شدند که آیا می‌توان به پرندگاه اهلی استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند برای تماس با یکدیگر را آموزش داد یا خیر. نتایج مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد که به طوطی‌ها می‌توان آموزش داد تا از این طریق ارتباط از راه دور را تجربه کنند.

دانشمندان به گروهی از طوطی‌ها در گونه‌های مختلف و مراقبان آن‌ها نحوه برقراری تماس ویدیویی با یکدیگر در مسنجر فیسبوک را آموزش دادند و در یک دوره سه ماهه، داده‌های مربوط به این آزمایش را جمع‌آوری کردند.

واکنش عجیب طوطی‌ها به تماس تصویری

تاثیر تماس ویدیویی بر طوطی‌ها

طوطی‌ها نه تنها به‌طور آزادانه تماس‌ها را آغاز می‌کردند، بلکه ظاهراً این موضوع را درک می‌کردند که یک طوطی دیگر در سمت مقابل تماس وجود دارد. علاوه بر این، مراقبان اعلام کردند که این تماس‌ها برای طوطی‌های آن‌ها تجربیات مثبتی به همراه داشته است. در واقع پرندگان از طریق این تماس‌های ویدیویی می‌توانند برخی کارها مانند صداهای جدید و حتی پرواز را از طوطی‌های دیگر یاد بگیرند.

بنابراین، می‌توان گفت که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که تماس‌های ویدیویی می‌تواند کیفیت زندگی طوطی‌های خانگی را بهبود بخشد.

این تیم تحقیقاتی به چند دلیل از طوطی‌ها در آزمایش خود استفاده کرده‌اند که مهم‌ترین نکته هوش فوق‌العاده آن‌ها است. به گفته دانشمندان، گونه‌های خاصی مانند کاسکو و طوطی‌کاکلی، تقریباً توانایی‌های شناختی مشابه کودکان دوره ابتدایی را دارند. با این حال، «ربکا کلینبرگر»، استادیار دانشگاه «نورث‌ایسترن» و یکی از محققین این پژوهش توضیح می‌دهد که آموزش استفاده از گوشی یا تبلت و نرم‌افزارهای آن‌ها به طوطی‌ها کار بسیار سخت و زمان‌بری است.

اخبارفناوری
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید