نظر وزیر کار دربار افزایش مجدد حقوق کارگران و بازنشستگان

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ نظر وزیر کار دربار افزایش مجدد حقوق کارگران و بازنشستگان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز و در آستانه روز کارگر به سوال خبرنگاران درباره افزایش مجدد دستمزد در سال ۱۴۰۲ پاسخ داد.
هنوز ۲ ماه از سال ۱۴۰۲ نگذشته، افزایش تورم و کاهش قدرت خرید کارگران موضوع احتمال افزایش مجدد حداق حقوق و دستمزد را مطرح کرده است.

صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) امروز دهم اردیبهشت در محوطه شرکت دخانیات، در جمع خبرنگاران و مدیران شرکت اظهار کرد: افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۲ به منظور بهبود وضعیت معیشتی کارگران صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان اصلاح دستمزد با توجه به نرخ تورم وجود دارد یا خیر؛ گفت: فعلاً اصلاح دستمزد ۱۴۰۲ کارگران در دستور کار قرار ندارد.

این گفته مرتضوی در حالی است که شورای عالی کار هشدار داد که اگر شرایط تورمی ادامه پیدا کند موضوع اصلاح دستمزد کارگران مطرح می‌شود؛ بدیهی است متعاقب آن حقوق بازنشستگان نیز باید افزایش پیدا کند.

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه می‌کند: اگر اوضاع اینگونه باشد و نتوانند قیمت‌ها را کنترل کنند، بدون تردید اصلاح دستمزد را با جدیت دنبال خواهیم کرد؛ ما این مساله را به طور رسمی به وزیر کار به عنوان نماینده دولت در شورایعالی کار اعلام و تاکید کردیم دولت باید به وعده‌های تورمی خود پایبند باشد.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید