کدام کشور بیشترین نوع زبان را دارد؟

بدون دیدگاه
 

کدام کشور بیشترین نوع زبان را دارد؟
ایسنا نوشت: پاپوآ گینه نو چندزبانه‌ترین کشور جهان است که در مجموع ساکنان آن به ۸۴۰ زبان صحبت می‌کنند.

به نقل از ویفروم، کارشناسان اظهار کردند که توانایی صحبت‌کردن به بیش از یک زبان می‌تواند یک مزیت بزرگ در بازار کار باشد. همچنین گفته می‌شود که دوزبانگی طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله محافظت در برابر شرایطی مانند زوال‌ عقل و بیماری آلزایمر را به همراه دارد.

فناوری دیجیتال نیز به موانع زبانی کمک می‌کند برای مثال گوگل ترنسلیت از ۱۳۳ زبان پشتیبانی می‌کند که اندکی از هزاران زبان در سراسر جهان است.

کشورهای زیادی وجود دارند که در آنها به بیش از یک زبان صحبت می‌شود اما کشوری که از نظر تنوع زبانی در صدر قرار دارد و خانه بیش از ۸۰۰ زبان است، پاپوآ گینه نو با مجموع ۸۴۰ زبان است و بعد از آن اندونزی با ۷۱۱ نوع زبان در رتبه بعدی قرار دارد.

نیجریه بعد از اندونزی با ۵۱۷ زبان و بعد از آن، هند با ۴۵۶ زبان، ایالات‌متحده با ۳۲۸ نوع زبان در فهرست پنج کشور برتر از نظر تنوع زبانی قرار گرفته‌اند.

امروزه حدود ۷۱۶۸ زبان در سراسر جهان وجود دارد و حدود ۴۰ درصد از این زبان‌ها با کمتر از ۱۰۰۰ گویشور در خطر انقراض هستند. غالب‌ترین زبان‌های جهان در مجموع ۲۳ زبان است که اکنون توسط بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان صحبت می‌شود.

نتایج مطالعات نشان داده است که صحبت کردن به چندین زبان علاوه بر مزایای شناختی، مزایای اجتماعی و فرهنگی نیز دارد. علاوه بر این، به گفته کمیسیون اروپا، افرادی که به یک یا چند زبان خارجی صحبت می‌کنند، در حل مشکلات بهتر و همچنین خلاق‌تر و همدل‌تر هستند.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید