تحت هیچ شرایطی با این افراد وارد رابطه عاطفی نشوید / از ما گفتن

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ تحت هیچ شرایطی با این افراد وارد رابطه عاطفی نشوید / از ما گفتن

در برخی موارد، عواملی مانند بی‌اعتمادی، ناامیدی و عدم توانایی در برقراری ارتباط می‌تواند باعث شود که شکل‌گیری رابطه‌ی عاطفی با خود کار سخت و زمان‌بر شود. همچنین، این رابطه ممکن است به دلیل عدم توانایی در فهم و تفهیم احساسات و نیازهای همدیگر، به مشکل برخورد کند. برخی افراد نیز ممکن است به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و جنسیتی، با یکدیگر نسبت به ارزش‌ها و باورهایشان تعارض داشته باشند که می‌تواند باعث بروز تنش در رابطه شود.

به طور کلی، برای شکل‌گیری رابطه‌ی عاطفی خوب، نیاز است که دو نفر بتوانند با همدیگر صادق و روشنگر باشند، احترام و توجهی که به همدیگر نشان می‌دهند، بیشتر از خودشان باشد و بتوانند در کنار هم، به دنبال رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان باشند. این موارد می‌توانند باعث شکل‌گیری یک رابطه‌ی عاطفی قوی، پایدار و ارزشمند شوند.

عوامل بسیاری در شکل‌گیری رابطه‌ی عاطفیِ خوب نقش دارند. یکی از عوامل بسیار مهم، وفاداری و روراستی است. با این حال عومل دیگری نیز وجود دارد که در شکل‌گیری یکه رابطه عاطفی مبتنی بر دوست داشتن و البته بدون تنش نقش دارد. این بدان معناست که برقراری رابطه با برخی گروه از آدم‌ها سخت و مشکل‌ساز است، این نوشته را بخوانید تا با این دسته از آدم‌ها آشنا شوید.

۶. خودشیفته
برای خودشیفته‌ها (برخورد با افراد خودشیفته) هرگز عشقِ تنها یک نفر کافی نخواهد بود. خودشیفته‌ها تمجید همه‌ را می‌خواهند؛ این‌گونه است که زندگی‌شان معنا پیدا می‌کند. آنها پیوسته به‌دنبال شریک عاطفی کامل و بی‌نقص می‌گردند و باور دارند رابطه‌ی فعلی‌شان آن‌قدر درخشان نیست که ارزش ادامه‌‌دادن داشته باشد و خُب، آنها به‌خاطر این وضعیت همه‌ را سرزنش می‌کنند به‌جز خودشان.

۵. بیش‌ازاندازه عاشق‌پیشه
روند دلدادگی و شکل‌گیری رابطه‌ای جدید برای فرد عاشق‌پیشه خیلی مهم است. چنین افرادی نیازمند اثرگذاری‌های عمیق و نو هستند؛ کارهای معمولی راضی‌شان نمی‌کند و بلکه کسل‌شان می‌کند. برای مقابله با این مسئله، فرد برای مسرورشدن، ابزار و راه‌های جدیدی پیدا می‌کند و در این مسیر هیچ حدومرزی نمی‌شناسد. او محدودیت را برنمی‌تابد و بیش از هرچیز به آزادی‌اش اهمیت می‌دهد.

۴. بدون اعتماد‌به‌نفس
همه‌ی ما در برخی جنبه‌ها دچار کمبود اعتمادبه‌نفس هستیم. اما رفتار کسی که بدون تأییدِ پیوسته‌ی دیگران احساس ضعف می‌کند، باید برای‌تان نشانه‌ی هشدار باشد. چنین فردی با کوچک‌ترین نشانه‌ی بی‌توجهی بی‌درنگ تصمیم به پایان‌دادن رابطه می‌گیرد و به یافتن فردی دیگر فکر می‌کند. او همه‌ی این کارها را برای ابرازِ‌وجود می‌کند.

۳. بیش‌ازاندازه خودخواه
افراد خودخواه چنان درگیر خودشان‌اند که نمی‌توانند بپذیرند نزدیک‌ترین و عزیزترین شخص به آنها هم ممکن است ناراحتی یا مشکلی داشته باشد. البته آنها می‌دانند که شاید خودشان دلیل مشکل یا ناراحتی دیگران باشند، ولی باور دارند همه باید درمورد آنها استثنا قائل شوند. آنها همیشه اشتباهات‌ خودشان را نادیده می‌گیرند، درحالی‌که نمی‌توانند دیگران را به‌خاطر همان اشتباهات ببخشند.

۲. بیش‌ازاندازه مظلوم
فرد مظلوم همیشه خود را قربانی می‌داند، او با کوچک‌ترین مشکلی ناراحت می‌شود. چنین فردی پیوسته به‌دنبال کسی است که به او دل‌داری بدهد. اگر شریک عاطفی‌شان این کار را نکند، به‌سراغ فرد دیگری می‌روند.

۱. ایرادگیر
فرد ایرادگیر هم نمونه‌ای از افرادی است که از کمبود اعتماد‌به‌نفس رنج می‌برند. چنین افرادی با ایرادگرفتن از دیگران به‌خاطر کوچک‌ترین مسائل و نصیحت‌کردن آنها، ابراز وجود می‌کنند. در این مسیر آنها ابایی از آزردن دیگران ندارند و بنابراین قادر به برقراری رابطه‌ی عاطفی سالم نیستند.

اخبارسبک زندگی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید