استعفای ناگهانی دستیار کمال قلیچدار اوغلو در اوج رقابت انتخاباتی

بدون دیدگاه
 

استعفای ناگهانی دستیار کمال قلیچدار اوغلو در اوج رقابت انتخاباتی

معاون حزب اپوزیسیون »جمهوری خلق» به ریاست «کمال قلیچداراوغلو» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، استعفای خود را اعلام کرد.

استعفای ناگهانی دستیار کمال قلیچدار اوغلو در اوج رقابت انتخاباتی

«انورسال ادی‌گوزل» معاون حزب اپوزیسیون جمهوری خلق به ریاست «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ریاست‌جمهوری ترکیه، بعد از انتقادات مطرح شده پس از اعلام نتایج انتخابات در عصر یکشنبه، از سِمتش در این حزب استعفا کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، گوزل شب گذشته (دوشنبه، ۱۵مه) نامه استعفای خود را در حساب توئیتری‌اش منتشر کرد که به نظر می‌رسد اولین پیامد شکست ائتلاف مخالفان در انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه در روز یکشنبه باشد.

در نامه استعفای او آمده است: «من وظایف خود در حزب جمهوری خلق را به دلیل فضای منفی شکل گرفته ترک می‌کنم؛ حزبی که در آن به عنوان معاون رئیس حزب، مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کردم. آن هم در حالی که همه سیستم‌های جمع‌آوری داده‌ها در شب انتخابات کار می‌کردند و هیچ نقصی [در روند فعالیت‌های ما] وجود نداشت».

او افزود: «از سال ۲۰۱۸ در این سِمت مشغول به کار بودم تا در مرحله انتخابات آسیبی به رهبر حزب وارد نشود و اکنون به دلیل فضای منفی که در عصر روز انتخابات برای افکار عمومی ایجاد شده، وظایف خود را ترک می‌کنم».

عصر روز برگزاری انتخابات، حزب جمهوری خلق نتایج اولیه انتخابات را که از طریق خبرگزاری رسمی پخش می‌شد، زیر سوال برد. «منصور یاواش» و «اکرم امام اوغلو» شهرداران آنکارا و استانبول، در آغاز شمارش آرا و اعلام نتایج تاکید کرده بودند ارقامی که در دست دارند، برخلاف آنچه در خبرگزاری «آناتولی» اعلام می‌شود، نشان‌دهنده پیروزی قلیچداراوغلو بر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی این کشور است.

این اقدام با انتقاد شدید افکار عمومی ترکیه روبه‌رو شد؛ اما ائتلاف مخالفان بعداً نتایج اعلام‌شده را پذیرفت و تاکنون درخواست زیادی برای تجدیدنظر در انتخابات صورت نگرفته است.

اخبارسیاسی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید