فراری لاکچری می‌شود/ عکس

بدون دیدگاه
 

فراری لاکچری می‌شود/ عکس

پدال نوشت: کارلکس دیزاین محصول تمام اسپرت فراری را به شاسی‌بلندی لوکس با طرح دو رنگ و رینگ اختصاصی تبدیل کرده است.

فراری پورسانگوئه نخستین محصول شاسی‌بلند و چهار در تاریخ فراری به شمار می‌رود که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. با شروع تحویل این خودرو به دست مشتریان، شرکت‌های تیونیگ شروع به ایحاد تغییرات در محصول زیبای فراری کرده‌اند. مجموعه کارلکس دیزاین نیز یکی از همین شرکت‌ها محسوب می‌‎شود که پکیجی زیبا و فوق لوکس برای اجزای داخلی و بدنه بیرونی پورسانگوئه ارائه کرده است. چشمگیرترین ویژگی پکیج کارلکس دیزاین، طرح بدنه دو رنگ تازه این خودرو محسوب می‌شود که در نوع خود، اولین به شمار می‌رود.

فراری لاکچری می‌شود/ عکس

کارلکس دیزاین بخش بالایی بدنه پورسانگوئه را به رنگ سبز مسابقه‌ای مزین و سپس برای ایجاد حس لوکس، پایین تنه این اسب ورزشکار را با نقره‌ای برس‌خورده مخصوص رنگ‌آمیزی کرده است. رنگ سبز بالایی از کاپوت شروع می‌شود و در امتداد خط شانه، تمام سقف خودرو را تا بخش نیمچه اسپویلر عقب پوشش می‌دهد. این تیونر طرح دو رنگ را درون کابین هم وارد کرده تا با بدنه بیرونی هماهنگی و هارمونی بی‌نظیری ایجاد کند؛ با این تفاوت که رنگ سفید صدفی با نقره‌ای جایگزین شده است. پوشش درونی درها، داشبورد و قسمتهای زیرین صندلی‌ها هم میزبان رنگ سبز شده‌اند که با یکپارچگی کامل با کنسول میانی خودنمایی می‌کنند.

فراری لاکچری می‌شود/ عکس

بخش پایانی اثر هنری کارلکس نیز به رینگ‌های پورسانگوئه ختم می‌شود که به‌جای نمونه‌های متداول در خودروهای اسپرت، از رینگ‌های ریزپره ۲۳ اینچی استفاده کرده است. این چرخ‌ها هم مانند سایر بخش‌های خودرو از رنگ‌بندی دوگانه به‌همراه سبز مخصوص استفاده کرده‌اند.

موتور پورسانگوئه تغییر نیافته و همچنان همان واحد ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی V12 فراری در قلب این خودرو جاخوش کرده و به لطف فناوری سازنده، ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خودروساز ایتالیایی مدعی شده که پورسانگوئه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و سرانجام می‌تواند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. قدرت موتور فراری ازطریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی دو کلاچه به هر چهارچرخ پورسانگوئه فرستاده می‌شود؛ البته خودروساز برای کاربران خود امکان استفاده از خودرو در حالت دیفرانسیل عقب را نیز تعبیه کرده است که با توجه به دنده و سرعت خودرو دردسترس قرار می‌گیرد.

فراری لاکچری می‌شود/ عکس

بسیاری تولید یک فراری چهاردر، آن هم به‌شکل یک شاسی‌بلند را کاری نادرست می‌دانستند اما استقبال مشتریان از زمان معرفی، بهتر از انتظارات سازنده بوده است. فراری اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که سفارش‌های شاسی‌بلند تازه‌اش، کارخانه را تا سال ۲۰۲۵ مشغول خواهد کرد؛ سپس فهرست پیش ثبت‌نام برای خرید پورسانگوئه را دوباره بازگشایی کرد. این فهرست پیشتر به دلیل تقاضای بسیار زیاد مشتریان و به‌منظور کنترل این موج خرید، بسته شده بود.

فراری لاکچری می‌شود/ عکس

مشخصا هر چه بیشتر از زمان معرفی این خودرو می‌گذرد، تیونرهای بیشتر به سراغ آن خواهند رفت تا بتوانند یکی از به‌روزترین و موردتوجه‌ترین خودروهای صنعت را به‌شکلی متعالی‌تر عرضه کنند. مجموعه کارلکس دیزاین پکیج منحصربه‌فردش را با قیمت ۶۶,۶۱۸ دلار به فروش می‌رساند. خوشبختانه تیونر نامبرده به خریداران و علاقه‌مندان اجازه داده تا درصورت تمایل هر یک از بخش‌هایی چون رنگ بدنه به قیمت ۱۷,۸۷۳ دلار، طراحی داخلی به قیمت ۳۸,۹۹۶ دلار و رینگ‌های آن به قیمت ۱۲,۹۹۸ دلار را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. نظر شما درباره خودروی پر سروصدای فراری چیست؟ بازآفرینی کارلکس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اخباراقتصادخودرو
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید