اطلاعیه مهم آموزش و پرورش! / جزئیات

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ اطلاعیه مهم آموزش و پرورش! / جزئیات

وزارت آموزش و پرورش بیانیه مهمی صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای جزئیات و نحوه دریافت وجه از والدین در مدارس تبلیغ می شود وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای جدید قیمت کتاب های درسی و نحوه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان را اعلام کرد. وزارت تحصیلات وی در اطلاعیه دیگری از آغاز غربالگری دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. آخرین اخبار و اطلاعیه ها وزارت آموزش و پرورش در زیر می توانید بخوانید.

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه از نهم اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد و قیمت کتاب‌های درسی به طور متوسطه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم؛ از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد.

همچنین ثبت سفارش پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) از پنجم تیرماه آغاز می‌شود؛ البته آن افرادی که بنا به دلایلی نیاز به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت شده دارند می‌توانند از ۱۸ تیرماه اقدام کنند و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.

کتاب‌ها اواخر مرداد ماه به استان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و از ابتدای شهریور ماه در اختیار مدارس جهت توزیع قرار خواهد گرفت. همانند سنوات قبل توزیع تعدای از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی در برخی مناطق محروم به صورت رایگان و در برخی مناطق به صورت نیم بهاء خواهد بود.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات  دولت هوشمند به نشانی https:// my.gov.ir؛ پنجره پیشخوان خدماتالکترونیک آموزش و پرورش به نشانی https:// my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود

برای تاکید رئيس جمهور بر اساس رصد قیمت تمام شده کتاب و تلاش های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و سایر نهادهای مرتبط، میانگین افزایش قیمت کتاب های درسی به 30 درصد کاهش یافت. مطابق با افزایش قیمت مواد اولیه و بودجه تصویب شده در سال گذشته، افزایش حدود 85٪ تصور می شد.

امسال حدود 70 درصد از کاغذهای مورد استفاده در کتاب ها و 100 درصد مقوای کتاب های درسی در کشور تولید و تهیه شده است.

براساس اعلام سازمان برنامه ریزی و پژوهش آموزشی، قیمت کتب درسی سال تحصیلی 1402-1403 به شرح زیر است:

پایه اول ابتدایی: ۴۷ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۱ هزار تومان)

پایه دوم ابتدایی: ۵۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه سوم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه چهارم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه پنجم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه ششم ابتدایی: ۶۹ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار تومان)

*قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول

پایه هفتم (دختران) : ۱۱۶ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه هفتم (پسران) : ۱۱۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه هشتم (دختران) : ۹۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار تومان)

پایه هشتم (پسران) : ۱۰۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه نهم: ۱۰۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان)

*قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم

پایه دهم تجربی: ۱۳۱ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار  تومان)

پایه دهم ریاضی: ۱۳۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار تومان)

پایه دهم انسانی: ۱۲۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه یازدهم تجربی: ۱۳۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار  تومان)

پایه یازدهم ریاضی: ۱۴۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه یازدهم انسانی: ۱۲۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار  تومان)

پایه دوازدهم تجربی: ۱۰۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار  تومان)

پایه دوازدهم ریاضی: ۱۰۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار تومان)

پایه دوازدهم انسانی: ۱۱۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار تومان)

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره غربالگری دانش‌آموزان

اداره کل امور آموزشی، ارشاد و توجه به خطرات اجتماعی معاونت آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز غربالگری دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در اردیبهشت ماه و خرداد خبر داد.

در این بیانیه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها آمده است: «به منظور غربالگری دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی و شناسایی دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره، جدول زمان طرح ریزی در سیستم نماد ارسال می شود. پس از انجام تست های غربالگری و شناسایی دانش آموزانی که نیاز به دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی دارند، خدمات پشتیبانی تخصصی درمانی در فصل تابستان ارائه می شود. مراکز مشاوره آموزش ارائه خواهد شد. ضمناً پلتفرم پیاده سازی تشخیص my.medu.ir (سیستم نماد) است.”

از این نظر باقرزاده قائم مقام آموزش و پرورش و فرهنگ وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفته است: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با غربالگری سیستماتیک دانش آموزان دبستان، اول و دوم راهنمایی آغاز شد. در مرحله اول پنج میلیون و 100 هزار دانش آموز غربالگری می شوند. غربالگری پایه سوم و ششم، پایه هفتم و هشتم متوسطه، دهم و یازدهم متوسطه از طریق آزمون های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد

به گفته وی، پس از شناسایی دانش آموزان نیازمند خدمات، خدمات راهنمایی و مشاوره در مراکز مشاوره تحصیلی به آنها ارائه می شود. امروزه به دلیل هجوم آسیب های اجتماعی، شناسایی به موقع فرزندان و نوجوانانی که به کمک نیاز دارند بسیار مهم است. لذا کمک به اجرای صحیح فرآیند گزینش و همکاری تمامی حوزه های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار ضرورتی انکارناپذیر است.

در اطلاعیه دیگری از سوی وزارت آموزش و پرورش آمده است:

بر اساس دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1403-1402، اخذ هرگونه وجه به جز وجوه مربوط به «بیمه دانش آموزی»، «کتاب درسی» و «پوشاک کار» در هنرستان ها برای مدیران مدارس ممنوع است. خارج از مقررات این آیین نامه

آیین نامه مالی ثبت نام دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی 1402-1403 به شرح زیر است:

1- بر اساس ماده 133 آیین نامه اجرایی مدارس اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش آموزی و هزینه کتاب درسی و لباس کار هنرستان ها خارج از مقررات این آیین نامه در مدارس دولتی ممنوع است. . دریافت یا دادن کمک های داوطلبانه مردم خارج از فصل ثبت نام مدارس بلامانع است.

– نرخ بیمه حوادث و حق امتیاز رفتار دانش آموزان برای سال تحصیلی 1402-1403 به نسبت و بر اساس شهریه سال گذشته هستند.

– بر اساس دفترچه راهنمای سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1403-1402 به شماره 471/101 مورخ 16/12/1301 قیمت کتب درسی ثبت سفارش گروهی صرفاً بر اساس قیمت های ثبت شده در پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه مربوطه) و دریافت شده هرگونه هزینه اضافی ممنوع می باشد.

– ابلاغ نرخ بیمه حوادث و کتب درسی و نصب جدول مبالغ مورد نظر در محل ثبت نام الزامی است.

– دریافت وجوه مربوط به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی، کمک های مردمی و فوق برنامه با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان. مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات تنها پس از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

– دریافت وجوه مجاز فقط از طریق کارتخوان و یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب جاری با پیش شماره 415 به نام مدرسه مجاز است و در صورت اجبار مدیر مدرسه به دریافت چک اولیا علیه عبارت «نقد…» باید شماره حساب جاری مدرسه و نام مدرسه را نشان دهد تا وجوه مستقیماً به حساب مجاز مدرسه واریز شود. دریافت وجه نقد و دریافت کشور چک در مورد حامل ممنوع است.

2- مدارس هیأت امناء دولتی محسوب می شوند و هیچ گونه وجهی (به استثنای وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی) در زمان ثبت نام در این مدارس مجاز به دریافت نمی باشد.

ضمناً در خصوص دریافت شهریه خدمات آموزشی و آموزشی این مدارس که مصوب شده است. شورای آموزش و پرورش زمان آن فرا رسیده است که پس از آغاز سال تحصیلی با رعایت دقیق قوانین اقدامات لازم انجام شود.

3- به استناد بخشنامه شماره ۶۱۲۹۸ مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۱ برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک‌درسی ممنوع است.

4- مراحل استفاده از خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزی متعاقباً توسط دفتر انجمن اولیا و مربیان ارسال خواهد شد.

– دریافت هرگونه وجه بابت ایاب و ذهاب دانش آموزان از مدیران مدارس تا تعیین نهایی وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی ممنوع است.

– مدیران مدارس استفاده کننده از سرویس دهی مرکزی (دولتی) موظفند مشخصات دانش آموزان استفاده کننده از این نوع خدمات را جهت تایید بخشداری در سایت یکپارچه در سامانه سیدا ثبت نمایند.

– از آنجایی که در سال های اخیر بیشترین تصادفات، تصادفات و جراحات دانش آموزان در مدارس روستایی رخ داده است، مدیران این مدارس با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و دبیر منطقه آموزش و پرورش نسبت به انجام این کار اقدام کرده اند. ارائه خدمات ایمن و سلامت محور برای دانش آموزان و هرگونه استفاده از خودروهای شخصی و غیرمجاز که ایمنی و امنیت را تهدید می کند. سلامتی دانش آموزان توسط والدین به اداره آموزش و پرورش منطقه خود را گزارش دهید

5- مدیران مدارس نمی توانند با تولیدکنندگان لباس فرم دانش آموزی منعقد کنند.

مراحل تهیه لباس فرم دانش آموزی پس از تعیین تکلیف نهایی توسط دفتر انجمن اولیا و مربیان ارسال می شود.

– مدیریت مدرسه برای اینکه هزینه اضافی به خانواده ها تحمیل نشود تدابیری اتخاذ کند تا دانش آموزان لباس سالم و قابل استفاده سال های قبل بپوشند و والدین در صورت تمایل بتوانند با رعایت رنگ و مصوبه لباس فرزندان خود را بدوزند و تهیه کنند. مدل. برای مدرسه”.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید