پیام دلار به بازار طلا و سکه رسید

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ پیام دلار به بازار طلا و سکه رسید

تجارت نیوز نوشت:روند صعودی قیمت دلار، بر قیمت طلا و سکه اثر گذاشت و قیمت‌ها کمی صعودی شد. پیش‌بینی‌ها درباره بازار طلا و سکه چه می‌گوید؟

قیمت دلار که امروز کار خود را با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرده بود، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان رشد کرد و به نزدیک کانال ۵۲ هزار تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی است که بازار در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها بود و انتظار می‌رفت قیمت دلار نزولی باشد.بررسی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم انتظارات ایجاد شده، قیمت دلار به زیر ۵۰ هزار تومان نرسید و در همان محدوده ۵۱ و ۵۲ هزار تومان ماند. رقمی که پیش از این کارشناسان اقتصادی آن را پیش‌بینی کرده و گفته بودند دلار فعلا در این محدوده می‌ماند.به موازات درجا زدن قیمت دلار در یک محدوده معین، قیمت طلا و سکه هم در محدوده روزهای گذشته در نوسان بود.
قیمت طلا امروز ۸ خرداد ۱۴۰۲ کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را ترک کرد و به گرمی دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی هم ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد که تنها یک گام تا کانال بالاتر فاصله دارد.قیمت سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان شد. قیمت ربع سکه هم روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. تنها سکه‌ای که امروز کاهش قیمت داشت نیم سکه بود که قیمت آن به ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید که البته کاهش بسیار محسوس و اندکی داشت.بررسی گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که قیمت طلای جهانی برای سومین هفته متوالی کاهش یافته و با رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته به حوالی یک هزار و ۹۴۰ دلار رسیده است.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی در پیش‌بینی قیمت جهانی طلا اعلام کرد که احتمال افزایش قیمت جهانی طلا وجود دارد و احتمالا قیمت طلا می‌تواند در آخرین روز معاملاتی هفته، صعود قوی را به ثبت برساند. این کارشناس بازار مالی اعلان کرده که «در حال حاضر و با در نظر گرفتن سناریویی با ضرایب احتمالی بالاتر، نوسانات مثبت طلا تا حوالی یک هزار و ۹۸۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود که این امر منوط به حفظ محدوده یک هزار و ۹۴۰ دلار است.پیش از این هم کارشناسان بازارهای خارجی پیش بینی کرده بودند که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۳ صعودی است و بازار طلا رشد قابل توجهی خواهد داشت اما ممکن است بازدهی طلا به میزان سال ۱۴۰۱ نباشد.

در بازار داخل هم در روزهای گذشته معامله‌گران چشم انتظار سفر سلطان عمان به ایران بودند تا با مشخص شدن مسیر مذاکرات هسته‌ای و نوسان قیمت دلار، خط قیمتی طلا مشخص شود. اما آنگونه که کارشناسان می‌گویند قیمت دلار علی‌رغم انتظارات پیشین در بالای ۵۰ هزار تومان خود را تثبیت کرده است که این خبر بدی برای بازار ارز است. چون به گفته کارشناسان قیمت دلار در خرداد در کف قیمت سالانه قرار دارد و کف قیمت ۵۱ و ۵۲ هزار تومان، کار سیاستگذاری ارزی برای ادامه سال را دشوار می‌کند.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید