آن ها همچنین اعتراف کردند دختر و داماد خود را هم در سال های گذشته به شیوه ای مشابه به قتل رسانده بودند.

مادر بابک خرمدین

اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین پس از اعتراف به قتل پسر، دختر و داماد خود به زندان محکوم شد. طبق قوانین مجازات اسلامی کشور، پدر به‌ خاطر قتل فرزندانش قصاص نمی‌ شود و از سویی دیگر، اعلام شد اولیای دم مقتول سوم، یعنی داماد اکبر خرمدین هم از حق قصاص گذشته‌ اند. با این حال، وی از بابت جنبه ی عمومی جرم به حبس محکوم شد.

گفته می شد اکبر خرمدین از سال ها قبل به سرطان مبتلا بود. او یک بار نیز تقاضا کرد با قید وثیقه آزاد شود اما دادگاه با درخواست وی موافقت نکرد. وی سرانجام آبان سال ۱۴۰۰ در زندان رجایی شهر ِ کرج جان باخت. دادسرای امور جنایی تهران علت مرگ وی را ایست قلبی عنوان کرد.

ایران موسوی ثانی، مادر بابک خرمدین در قتل پسر، دختر و دامادشان همدست همسر خود بود. او در بازجویی ها ادعا کرد که از شوهرش می ترسیده و هر چه او می گفت قبول می کرد و انجام می داد. وی در نهایت به اتهام معاونت در قتل عمدی، به ۴۵ ماه حبس محکوم شد. اما بعداً مورد عفو قرارگرفت.

بابک خرم دین

حالا بنابر گزارش های جدید، ایران موسوی ثانی در آسایشگاهی در تهران زندگی می کند. او بعد از آزادی از زندان از سوی خانواده اش پذیرفته نشد. دو فرزند دیگر این زن که زنده هستند هنوز نتوانسته اند کاری که مادر کرده را فراموش کنند.

فرزندان ایران در دوران زندان به او سر می زدند و رسیدگی می کردند. حالا نیز در آسایشگاه به او رسیدگی می کنند. ایران موسوی به دلیل اینکه به لحاظ جسمی هم ناتوان است امکان زندگی به تنهایی را ندارد به همین دلیل هم به آسایشگاه منتقل شده است.

جزئیات جدیدی از پرونده قتل فجیع بابک خرمدین کارگردان و مستندساز مشهور ایرانی را منتشر و درباره وضعیت مادر وی پس از آزادی از زندان توضیح داده است.

بابک خرمدین

در بخشی از این گزارش آمده است:

* مرگ بابک خرمدین یکی از تراژیک ترین مرگ ها در میان اهالی سینمای ایران بود. او به دست پدر و مادرش به قتل رسید و جسد مثله شده اش در گوشه های شهر پیدا شد هرچند جسد هرگز کامل نشد و تکه هایی از آن همچنان مفقود است.

*  حالا دو سال بعد از مرگ دلخراش بابک خرمدین اطلاعات جدیدی از پرونده او به دست آمده است.

* علی اکبر خرمدین ادعا کرد حالا که قصاصی در کار نیست و به بیماری بدخیم مبتلاست و تحمل زندان را ندارد درخواست آزادی دارد اما قضات با آزادی وی مخالفت کردند. او سرانجام ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ یعنی ۶ ماه بعد از قتل بابک برملا شدن سایر قتل ها در زندان درگذشت. علت فوت او ایست قلبی عنوان شد.

مادر بابک خرمدین

* ایران موسوی ثانی متولد ۱۳۳۰ مادر بابک و آرزو خرمدین و همدست شوهرش در قتل این دو و فرامرز بوده است. ایران موسوی به گفته نزدیکان این خانواده زنی به طور کامل مطیع شوهرش بوده است. او در بازجویی ها ادعا کرده بود که از شوهرش می ترسیده و همه آنچه را که او گفته قبول می کرده و انجام می داده است.

* ایران موسوی به همراه شوهرش اجساد سه مقتول را مثله کرده و با ساک به گوشه های مختلف شهر حمل کرده و پخش می کرده تا مبادا شوهرش دستگیر شود.

* پیش تر ادعا شده بود پزشکی قانونی گفته ایران موسوی علاوه بر کهولت سن دچار کم هوشی نیز هست. پزشکی قانونی تنها مشکل این زوج را کهولت سن تشخیص داده است.

* ایران موسوی ثانی پیشتر گفته بود از قتل هایی که مرتکب شده پشیمان نیست و اگر شوهرش تصمیم می گرفت بچه های دیگر را هم بکشد با او همکاری می کرد، گفته هایی که در دادگاه رد کرد.

* در نهایت ایران موسوی ثانی از سوی دادگاه به ۴۵ ماه حبس محکوم شد اما بعد مورد عفو قرارگرفت.

مادر بابک خرمدین

ایران موسوی ثانی کجاست؟

* اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورده نشان می دهد ایران موسوی ثانی در یک آسایشگاه در تهران زندگی می کند.

* او بعد از آزادی از زندان از سوی خانواده اش پذیرفته نشد. دو فرزند دیگر این زن که زنده هستند هنوز نتوانسته اند کاری که مادر کرده را فراموش کنند.

* فرزندان ایران در دوران زندان به او سر زده و رسیدگی می کردند. حالا نیز در آسایشگاه به او رسیدگی می‌کنند.

* ایران موسوی به دلیل اینکه به لحاظ جسمی هم ناتوان است امکان زندگی به تنهایی را ندارد به همین دلیل هم به آسایشگاه منتقل شده است.