پاسخ طوفانی یحیی به ادعاهای استقلال!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ پاسخ طوفانی یحیی به ادعاهای استقلال!

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از دربی حضور یافت و در حالی که خبرنگاران زیادی را در سازمان لیگ می‌دید، صحبتهای خود را آغاز کرد.

سرمربی پرسپولیس در این مصاحبه نسبتا طولانی به سوالات پیرامون شهرآورد پاسخ داد اما لحظه جنجالی این نشست خبری مربوط به جایی بود که یحیی در مورد داوری صحبت کرد و درخواست استقلال برای داور خارجی را «هجمه» خواند.

گل‌محمدی در مورد شایعه جدایی از پرسپولیس، از پاسخ به خبرنگار اجتناب کرد و گفت که بعد از پایان فصل در این مورد صحبت می‌کند. این در شرایطی است که در طول نشست خبری کمتر پیش آمد که لبخند به روی لبان یحیی بیاید و او اغلب با چهره جدی پاسخگوی سوالات بود.

مشروح کنفرانس مطبوعاتی یحیی را در ادامه می‌خوانید:

* صحبت‌های اولیه؟
سرمربی پرسپوليس در‌ ابتدای صحبت‌هایش گفت: آخرین بازی فصل را در پیش داریم و تا اینجای کار خوب جلو آمدیم و قهرمان لیگ شدیم ولی کارمان هنوز کامل نشده و به دنبال این هستیم تا فصل را با قدرت و با جام حذفی تمام کنیم. این هدف اصلی ماست.

* شهرآورد ۱۰۱؟
بعضی جاها نوشتند چون پرسپوليس لیگ برتر را گرفته و استقلال جام نگرفته انگیزه آن‌ها بیشتر است. این حرف درستی نیست. انگیزه ما هیچ وقت برای گرفتن جام کم نخواهد شد، خصوصا اینکه دربی است و بازی مهمی برای هواداران است. انگیزه ما هیچوقت کم نخواهد شد و باید بیشتر از قبل بجنگیم و تمرکز کنیم. باید در بازی فردا این کار را کنیم هرچند که واقعا سختی‌های زیادی داشتیم، بازیکنان در روزهای پایانی لیگ از نظر روحی، روانی و جسمی تحت فشار هستند اما فردا به تنها چیزی که فکر می‌کنیم برد و قهرمانی و گرفتن جام است. امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی بگیریم.

* تیم استقلال؟
استقلال از نظر فنی کار خوبی را دنبال کرده و بازیهای خیلی خوبی از استقلال دیدیم و تیم قابل احترامی برای ما هستند. با احترام زیادی مقابل آنها قرار می‌گیریم و باید کم اشتباه باشیم چون بالاخره بازیکنان خوبی دارند که در لحظه تصمیم خوبی می‌گیرد و بازیکنان تاثیرگذار دارند و باید بتوانیم آنها را مهار کنیم. تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی دیدنی و جذابی خواهد بود. هر دو تیم فنی خوب هستند و فکر می‌کنم شاهد بازی مهیج باشیم.

* داور خارجی؟
بحث زیادی درباره داور خارجی شده و فشار زیادی شکل گرفته حتی کلیپی هم در این باره منتشر شد که البته سوتی هم داشت. شرایط را در این وضعیت چطور توضیح می‌دهید: بعد از بازی قبلی و توپی که به دست گیورگی خورد هجمه زیادی شکل گرفت. بالای ۹۰ درصد گفتند پنالتی نبود و مثل آن صحنه چندین بار در اروپا شکل گرفت و علی‌رغم VAR اعلام نشد. اگر قرار به اعلام یک پنالتی در آن بازی بود پنالتی روی عبدی بود که برخی کارشناسان داخلی هم تایید کردند. ما روی این مساله تاکیدی نداشتیم. به نظرم این هجمه‌ها به این دلیل بود که می‌دانستند احتمالا در حذفی هم شاهد دربی باشیم و از همان زمان هجمه را شروع کردند و بعد هم داور خارجی مطرح شد. این برای این است که داوران را تحت فشار قرار دهند و خوشبختانه این هجمه‌ها در روزهای اخیر کمی برطرف شد، یک دلیلش این بود که در بازیهای خارجی مشابه این صحنه اتفاق افتاد و پنالتی نگرفتند. ما باید فصل را کامل تر تمام کنیم و جام حذفی و بازی فردا باید بتوانیم فصل را آنطور که دل مان می‌خواهد تمام کنیم و هنوز راه مان تمام نشده و باید قهرمان شویم.

* تمرکز فقط روی شهرآورد
سوال: برابر هوادار هم دو پنالتی اشتباه علیه شما اعلام شد و در طول فصل هم داوری علیه شما بود. علیه این هجمه‌ها صحبت تان چیست؟
یحیی: همه متوجه این قضیه شده اند و نیازی به توضیح نیست. آن‌هایی که فوتبال را خوب می‌فهمند و در فوتبال هستند، می‌دانند قضیه چیست و به جمع بندی رسیدند. من زیاد در مورد این مسائل توضیح نمی‌دهم و این یک بازی جدید است و دوست دارم تمرکزم روی فوتبال باشد. این مسائل در فوتبال ایران هست و همیشه مطرح می‌شود. برای تیم داور فردا آرزوی موفقیت دارم و داوران خوبی هستند و امیدوارم بهترین بازیکن بگویم یا بهترین فرد، از نظر تصمیم گیری باشند و مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد.

* بررسی یک فرضیه: باخت با سوت داور؟
سوال: اگر فردا با اشتباه داوری ببازید باز اینطور می‌گویید؟
پاسخ یحیی: اتفاقی که هنوز نیفتاده را در موردش صحبت نمی‌کنم. الان باید به این این باشم که تمرین خوبی برگزار کنم و تمرکز خوبی داشته باشم که قبل از بازی و تیم را مهیای بازی و در لحظات تعویض‌ها خوب تصمیم‌گیری کنم. بعد از بازی درباره مسایل فنی و دیگر اتفاقات حرف خواهیم زد.

*کار کردن روی ضربات پنالتی؟
با اعتماد به نفس: در طول هفته زیاد کار کردیم و خوشبختانه از آن طرف بیرانوند را داریم که در این ضربات فوق العاده است. امیدوارم به آنجا نکشد و بتوانیم قبل از پایان بازی، نتیجه را برای خودمان کنیم و به اما و آگر نکشانیم. بازی سختی است اما هدفمان این است که در ۹۰ دقیقه یا ۱۲۰ دقیقه کار را تمام کنیم.

* غایبان دربی؟
مصدوم ما فقط آقای پریرا است و بقیه بازیکنان سالم هستند.

* یک تیم متحد آماده دربی
سوال: استفاده از وحید امیری در پست جلو و چرا اینقدر پست او تغییر می یابد؟
یحیی: ارنج و ترکیب بر اساس نیاز تیم اعلام می‌شود، او یک جایی دفاع چپ و هافبک چپ و پشت فوروارد بازی کرد. وحید بازیکنی است که اصلا در فوتبال ایران تکرار نمی‌شود و برای او آرزوی موفقیت دارم. زحمت زیاد می‌کشد و تمرکز زیادی روی تمرینات و مسابقات دارد. او می‌تواند الگوی مناسبی  برای فوتبال باشد دوست ندارم هیچ وقت فوتبالش تمام شود و دوست دارم 20 سال دیگر می‌توانست کار کند. شخصیت خوبی دارد و کمک زیادی به تیم می‌کند. او تاثیرگذار است و بازیکنان را هم متحد می‌کند. عیسی هم انگیزه زیادی برای ادامه مسابقات دارد و ما یک تیم هستیم و مجموعه خوب از بازیکنان دور هم جمع شدیم تا کارهای بزرگی کنیم. قابل تقدیر هستند. ما یک تیم از مجموعه خوب بازیکنان هستیم، بازیکنانی که در شرایط سخت تصمیمات خوب گرفتند و قابل تقدیر هستند. علی‌رغم تمام مشکلات گلایه نکردند و فقط جنگیدند و فقط مبارزه کردند. به تک تک شان احترام میگذاریم و به وجودشان افتخار می‌کنیم.

* دبل قهرمانی مثل پروین و برانکو؟
با تمجید از ایوانکوویچ: همه می‌دانیم زمان برانکو با توجه به مشکلاتی که بود تیم را خوب جمع کردند و افتخارات زیادی را کسی کردند. الگوی بزرگی برای مربیان جوان بودند و خودم از ایشان و رفتار و شخصیت ایشان یاد گرفتم. مربیانی که با پرسپوليس شروع کردند مثل آقای پروین که دوران بی پولی را پشت سر گذاشتند. همه مربیان دوران پرسپوليس قایل احترام هستند و برانکو هم زحمت کشیده و به وجودشان افتخار می‌کنم و امیدوارم بتوانیم راه آن‌ها را به خوبی دنبال کنیم.

* پاسخ مبهم یحیی به پرسش مهم
سوال: آینده شما در فصل آینده؟
یحیی: الان واقعا راجع به این مسائل که بخواهیم ذهن را درگیر کنیم وقت مناسبی نیست. یک سال دیگر با تیم قرارداد دارم. بعد از بازی برای چگونگی همکاری با مدیران جلسه خواهیم داشت.

اخبارورزش
استقلالپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید