خبر خوش برای زنان و مردان مطلقه/ قانون تازه از راه رسید!

بدون دیدگاه
 
خبر خوش برای زنان و مردان مطلقه/ قانون تازه از راه رسید!
زنان مطلقه میتوانند ازین ببعد مهر طلاق و اسم شوهر سابقشان در شناسنامه خود را به راحتی حذف کنند . زنان مطلقه میتوانند ازین ببعد مهر طلاق و اسم شوهر سابقشان در شناسنامه خود را به راحتی حذف کنند . برچسب زن مطلقه بر روی بسیاری از زنان باعث آزار و اذیتهایی در جامعه و مشکلاتی بر سر راه ازدواج مجدد انها شده است . بعد از طلاق زنان از همسرانشان ,مهر طلاق در شناسنامه آنها زده می شود. حال شناسنامه زنان مطلقه تغییراتی کرده است که در ادامه میخوانید.

زنان مطلقه در ایران برای ازدواج مجدد خود دچار مشکلاتی می شوندو معمولا در برخی موارد نگاه مردان به زنان مطلقه دیدگاه مناسبی نیست و با حذف کلمه طلاقاز شناسنامه زنان مطلقه این زنان با آرامش روانی بیشتری میتوانند ازدواج کنند.بنابراین حذف کلمه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه کاری منطقی و شایسته است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی موضوع حذف واژه طلاق از شناسنامهزنان مطلقه در قالب طرحی خبر داد و هدف از این امر را تامین امنیت روانی زنان اعلام کرد.

زهرا ساعی در خصوص حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، اظهار داشت:این موضوع در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده در قالبطرحی در صحن علنی بررسی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: ثبت عنوان طلاق در شناسنامهبرای بانوان در بسیاری از فضا‌ها به ویژه عرصه‌های اجتماعی آسیب‌زا شده و مراجعاتو مطالبات زیادی از بانوان برای حذف عنوان طلاق از شناسنامه وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیدگاه‌ها و نگاه از سوی برخی آقایان به زنان مطلقهمناسب نبوده و به نظر می‌رسد با حذف طلاق از شناسنامه زنان این معضل مدیریت و زنانبا آرامش روانی بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقهمنطقی است، تصریح کرد: برای تامین امنیت روانی زنان بهتر است این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

ساعی با یادآوری نشست اخیر دکتر لاریجانی با فراکسیون خانواده مجلس، گفت:در این نشست حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقه مطرح شد و با بحث و گفتگو‌هایصورت گرفته مورد استقبال رئیس مجلس نیز قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، افزود: البته حذف عنوان طلاقاز شناسنامه ممکن است برخی موضوعات مانند اعتماد عمومی را تحت‌الشعاع قرار دادهو بی‌اعتمادی را در جامعه رواج دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه جامعه به بلوغ فکری و ذهنیدر مورد حفظ صداقت رسیده است، گفت: هر چند طلاق از شناسنامه پاک می‌شود،اما مخفی نمی‌ماند؛ برای جلوگیری از بی‌اعتمادی در جامعه ضروری است طرح حذف طلاق از شناسنامهبه گونه‌ای مدنظر قرار گیرد که موجب بی‌اعتمادی نشده و به ازدواج صدمه نزند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامهزنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.

سلمان خدادادی با یادآوری تلاش دولت برای ارایه لایحه حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، افزود:یکی از اثرات روانی و منفی در ذهن و وجود زنان واژه کلمه طلاق در شناسنامه است که البته واقعیت را کتمان نمی کندو در ازدواج های مجدد اثر منفی ندارد.

به گزارش منیبان، حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیستو این امکان وجود دارد تا در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گیرد.

خدادادی تصریح کرد: دولت در صدد ارایه لایحه ای است که زمانی که ازدواج منجر به طلاق شد واژه طلاقاز شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد.

وی یادآور شد: زنان بعد از طلاق به همسر قبلی خود تعلق ندارند لذا لزومی برای ذکر نام همسردر شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت بر این اساس می توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: نبود واژه طلاق اثرات مثبت روحی و روانی زیادی داردو به نظر می رسد اقدام دولت در ارایه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیمدرست و تاثیرگذاری است.

منبع: ایران ناز

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید