ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد

ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد. ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی تغییر کرد. جزئیات تغییر ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی و ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد. تغییر ساعت کاری و ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی از «۱۵ خردادماه ۱۴۰۲» در سراسر استان‌های کشور اعلام شد. تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی از «۱۵ خرداد ماه» تا «۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲» اعمال می‌شود. تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی به دلیل شرایط آب و هوایی در فصل گرم سال، افزایش مصرف برق و تامین انرژی صورت گرفته است.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

اطلاعیه سازمان سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ساعت کاری جدید

با توجه به تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پرمصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی، ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون استثنا، از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ است.

دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

همچنین به اطلاع می‌رساند با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، ارائه خدمات ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از طریق قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و همچنین قطارهای حومه‌ای، متناسب با این تغییر، هماهنگ خواهد شد.

در این بازه زمانی ساعت آغاز به کار واحدهای ستادی (دستگاه‌های اجرایی‌-ملی)، مستقر در شهر تهران شناور نیست و هماهنگ با تمامی دستگاه‌ها ۶ صبح است.

ساعت کاری همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تهران از سه‌شنبه ۱۶ خرداد تغییر می‌کند. همه کارمندان باید بعد از تعطیلات نیمه خرداد، از ساعت ۶ صبح در محل کار خود حاضر باشند. پیش از این قاعده ساعت شناور، این امکان را برای مدیران ادارات و سازمان‌ها فراهم می‌کرد که بازه زمانی برای حضور کارمندان در محل کار خود تعریف کنند. اما با صدور اطلاعیه جدید سازمان استخدامی کشور، این امکان لغو شده است. در مصوبه اخیر، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

امسال با تصمیم مجلس ساعت‌ها با شروع فروردین تغییری نکرد. اما به نظر می‌رسد نگرانی از افزایش مصرف انرژی و احتمال قطعی یا ایجاد شرایط سهمیه‌بندی برق و آب، مسئولان را ناچار به تغییر ساعت کاری کارمندان کرده. در اطلاعیه سازمان استخدامی کشور نیز آمده است که «با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ است.»

این تصمیم شامل واحدهای ستادی (دستگاه‌های اجرایی-ملی) مستقر در تهران نیز می‌شود و کارمندان آنها هم باید راس ساعت ۶ صبح در محل کار حاضر شوند.

تکلیف ساعت کاری بانک‌ها و بورس چه می‌شود؟

اما بانک‌ها و سازمان بورس در این زمینه دو رویه جدا را در پیش گرفته‌اند. شورای هماهنگی بانک‌ها تصمیم گرفته است که باتوجه به تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۶ خرداد، ساعت کاری کارمندان آنها نیز در تابستان ۱۴۰۲ تغییر کند. بر این اساس، ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانک‌ها از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور سال جاری، از ۶ صبح آغاز می‌شود.

کارمندان شعب بانک‌ها از شنبه تا چهارشنبه باید تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در محل کار خود حاضر باشند. مشتریان نیز می‌توانند از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ برای کارهای بانکی خود به شعب مراجعه کنند. روز پنجشنبه، ساعت کاری کارمندان بانک‌ها تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و بازه زمانی حضور مشتریان، ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ تعیین شده است.

ساعت کاری کارمندان ستادی بانک‌ها در تهران نیز شنبه تا چهارشنبه ۶ تا ۱۵ و چهارشنبه، ۶ تا ۱۴ خواهد بود.

 ساعت کاری جدید بانک‌ها اعلام شد

اما سازمان بورس تصمیم گرفته است که ساعت کاری بازار سرمایه در این ایام تغییری نکند.

به عبارت دیگر، بازار سهام ایران از روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ مطابق همیشه است و هیچ‌گونه تغییری در ساعت انجام معاملات صورت نمی‌گیرد. این یعنی ساعت انجام معاملات همچون قبل، ۸ و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

ساعت کاری جدید حمل و نقل عمومی

اما آیا ساعت کار وسایل حمل و نقل عمومی در بازه زمانی ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییری می‌کند؟ در اطلاعیه سازمان استخدامی کشور آمده بود: «با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، ارائه خدمات ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از طریق قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و همچنین قطارهای حومه‌ای، متناسب با این تغییر، هماهنگ خواهد شد.»

حالا، وزارت کشور در اطلاعیه‌ای در مورد تغییرات در این زمینه توضیح داده است. بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران، از ۱۶ خرداد مطابق ساعت کار جدید ادارات (۶ الی ۱۳) تغییر می‌کند. این رویه تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد.

البته در صورتی که ساعات کاری ادارات در شهرهای دیگر هم ساعت ۶ صبح باشد، این موضوع شامل حال آنها نیز می‌شود. در همین رابطه، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به شهرداری ‌های سراسر کشور دستور داده است که ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۶ خرداد مطابق ساعت کار جدید ادارات (۶ الی ۱۳) تغییر کند.

ساعت طرح ترافیک تغییر می‌کند؟

از سوی دیگر اما، خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که ساعت آغاز به کار طرح ترافیک در پایتخت با وجود تغییر ساعت کاری ادارات، هنوز تغییری نکرده و همچنان قرار است از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شود و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه یابد.

در همین رابطه، سید مجتبی شفیعی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: علی رغم تغییر ساعت کاری ادارات از روز ۱۶ خردادماه، اما هنوز تصمیمی برای تغییر زمان اجرای طرح ترافیک نگرفته شده است و طرح ترافیک همانند گذشته اجرا می‌شود.

تغییر ساعت کاری ادارات گلستان

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می کند.

حاج گلدی کر، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ۱۳:۳۰ عصر و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تاکید کرد: این مصوبه برای کاهش مصرف انرژی در ساعات پر مصرف در دستگاه‌های اجرایی صادر شده است و همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته هستند.

ساعت رسمی در ایران با هدف صرفه جویی در مصرف برق، برای نخستین بار پیش از انقلاب اسلامی عقب  و جلو رفت. بعد از انقلاب این روند به حالت تعلیق درآمد اما در سال ۱۳۷۰ و در زمان ریاست جمهوری مرحوم رفسنجانی مجدد تصویب و اجرا شد.

طبق آمارها در آن زمان، مصرف برق تا حدی پایین آمد. البته این قانون در اسفند سال ۱۳۸۴ همزمان با ریاست جمهوری احمدی نژاد برای یک سال اجرا نشد که دلیل آن «سردرگمی بخش‌های زیادی از جامعه در اثر تغییر ساعت رسمی کشور» و «نبود بررسی‌های دقیق و کارشناسانه برای تأیید صرفه‌جویی در مصرف برق با روش تغییر ساعت» اعلام شد.

البته در روز ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ قانونی مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دوباره اجرا شد، اما دولت سیزدهم تصمیم گرفت به جای تغییر ساعت، زمان شروع به کار ادارات را یک ساعت زودتر اعلام کند تا علاوه بر صرفه جوی در مصرف برق، از سردرگمی بخش زیادی از جامعه بر اثر تغییر ساعت جلوگیری کند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان خراسان جنوبی

ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۱۵ خرداد در خراسان جنوبی تغییر می‌کند.

ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: ساعت کاری ادارات، نهاد‌های عمومی، سازمان‌های دولتی و بانک‌ها در استان از ۱۵ خرداد، ۶ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

او افزود: در روز‌های پنجشنبه یک ساعت کاهش ساعت اداری هم اعمال می‌شود.

ناصری بیان کرد: اعلام دقیق ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی تامید کرد: تغییر ساعت کاری در ایام گرم سال که پیک مصرف انرژی را به همراه دارد، اعمال می‌شود.

تغییر ساعت کاری ادارات استان کرمان

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، براساس مصوبه دولت، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی از ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ تغییر کرده و از شش صبح تا ۱۳ خواهد بود.  

تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه 1402 اعمال می‌شود.

تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی به دلیل شرایط آب و هوایی در فصل گرم سال، افزایش مصرف برق و تامین انرژی صورت گرفته است.

تغییر ساعت کاری ادارات استان قزوین

با تصویب هیات دولت ساعت کار ادارات در استان قزوین تغییر خواهد کرد.

با تصویب هیات وزیران و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعت آغاز به کار و ساعت خاتمه کار تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین تغییر خواهد کرد.

با توجه به این مصوبه بعد از پانزدهم خرداد ماه لغایت پانزدهم شهریور ماه ساعت کار ادارات از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ۱۳ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است بنابر این ابلاغیه مدیران محترم دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، موظفند باقی مانده ساعات را به صورت دور کاری تعریف کنند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان سیستان و بلوچستان

ساعت کار ادارات در سیستان و بلوچستان از ۱۵ خرداد ماه جاری تغییر می‌کند.

براساس اطلاعیه ارسالی روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، به استناد بند دو مصوبه ۲۴۳۱۸۷/ ت ۶۱۰۱۱ ه در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ هیئت وزیران، موضوع حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال مبنی بر کاهش مصرف برق و ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی در ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی ساعات کار کارمندان با رعایت قوانین از ۱۵ خردادجاری تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۳ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۶ تا ۱۲ اعلام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: کسری ساعت کار از طریق دورکاری باید جبران شود.

شایان ذکر است، ساعات کار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و غیره تابع مقررات و سیاست‌های داخلی تعیین شده توسط ستاد مرکزی است.

تغییر ساعت کاری ادارات استان کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان گفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار کارکنان از ۶ صبح است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ هیات محترم وزیران و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی (به استثنا واحدهای عملیاتی، خدمت‌رسان، آموزشی، بهداشتی و…) از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری، از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر اعلام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار، سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند.

رشیدی‌پور تاکید کرد: دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کاری هفتگی کارکنان موظفند باقیمانده ساعات را به صورت دورکاری برای کارکنان تعریف کنند.

معاون استاندار کردستان ادامه داد: بر اساس تصمیمات صورت گرفته‌شده در جلسه‌ مدیریت انرژی استان به ریاست استاندار، دستگاه‌های اجرایی که دارای ژنراتور برق هستند در طول روز موظف به استفاده از آن می‌باشند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان تهران

با توجه به تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پرمصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی، ساعت آغاز به کار بدون استثنا، از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ است.

دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

همچنین به اطلاع می‌رساند با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، ارائه خدمات ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از طریق قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و همچنین قطارهای حومه‌ای، متناسب با این تغییر، هماهنگ خواهد شد.

در این بازه زمانی ساعت آغاز به کار واحدهای ستادی مستقر در شهر تهران شناور نیست و هماهنگ با تمامی دستگاه‌ها ۶ صبح است.

تغییر ساعت کاری ادارات استان زنجان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد امسال از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی شامل ادارات دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی استان از ۱۶ خرداد امسال از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود، گفت: این تغییر ساعت تا ۱۵ شهریور اعمال می شود و طی این مدت ساعت فعالیت ادارات استان از ساعت ۶ تا ۱۳ خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان  ادامه داد: در سال گذشته، تغییر ساعت کاری ادارات از اول خرداد اعمال شد ولی امسال از نیمه خرداد آغاز می شود یعنی زمانی که مدارس عملاً تعطیل شده است و برای اغلب کارکنان، مشکلی در جابه جایی فرزندان وجود نخواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی اقتضا می‌کند که تغییر ساعت کاری کارکنان اعمال شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند دستگاه‌های سرمایشی را یک ساعت زودتر از تعطیلی خاموش کنند.

شهامی همچنین تاکید کرد: این تغییر ساعت موجب ۲ ساعت کسر کار کارکنان در هفته می شود که برای جبران این موضوع لازم است دورکاری کارکنان در دستور قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان اضافه کرد: مدیران و کارکنان دستگاه‌ها با توجه به ضرورت اصلاح الگوی مصرف در فصل گرم سال برنامه ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند و مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان اصفهان

براساس مصوبه هیات وزیران، ساعت کاری ادارات اصفهان از ۱۵ خردادماه تغییر خواهد کرد.

بنابر تصویب نامه هیات وزیران، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه، از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ خواهد بود.

بر این اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.

دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، موظف هستند باقی‌مانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس از تغییر ساعات کار ادارات استان از ۱۶ خردادماه خبر داد.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس بیان کرد: ساعات کار ادارات استان فارس بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار بود از ۱۵ خردادماه تغییر کند اما به علت تعطیل رسمی بودن این روز تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از روز سه شنبه ۱۶ خردادماه اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی در روز ۱۶ خردادماه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ خواهد بود. روزهای پنجشنبه نیز ادارات به صورت دور کاری انجام فعالیت خواهند کرد.

کریمی تاکید کرد: این مصوبه برای کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی صادر شده و استانداری فارس نیز نسبت به نظارت ویژه در اعمال این مصوبه اقدام خواهد کرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئولیت نظارت بر دستگاه در روزهای دور کاری را بر عهده دارند این در حالی است که این مصوبه به مدت سه ماه تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول، دستگاه‌های خدمت رسان نظر اورژانس، نیروی انتظامی و… همچون روال قبل نسبت به خدمت رسانی به آحاد مختلف مردم اقدام خواهند کرد.

تغییر ساعت کاری ادارات استان کرمانشاه

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی، گفت: ساعت کار ادارات استان کرمانشاه تغییر می‌کند.

علی صفدری، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن گرما و بر اساس تصویب هیأت دولت زمان کار و فعالیت ادارات از فردا سه شنبه ۱۶ خرداد ماه تغییر خواهد کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه افزود: بر همین اساس از فردا ۱۶ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ساعت کار ادارات از ساعت شش صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ساعت فعالیت بانک‌ها نیز همانند ادارات خواهد بود اما ساعت ارائه خدمات آنها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

صفدری بیان کرد: مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، واحدهای صنعتی، مدارس، مراکز آموزش عالی زیرمجموعه وزارت علوم و وزرات بهداشت مشمول این قانون نیست و بر اساس اعلام وزارت تابعه خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه تاکید کرد: این تغییر ساعت فعالیت کاری ادارات تا ۱۵ شهریور ماه برای مدیریت مصرف انرژی و برق ادامه دارد.

تغییرات ساعت کاری ادارات در استان فارس

براساس اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس، ساعت شروع به کار همه دوایر دولتی و نیمه‌دولتی در این استان از روز ۱۶ خرداد، ۶ صبح است.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس به خبرنگاران گفت: همانگونه که قبلا اطلاع‌رسانی و به همه دوایر هم ابلاغ کرده‌ایم، با توجه به ضرورت همراهی در مدیریت مصرف برق، تغییراتی در ساعت کار ادارات، اعمال شده است.

کریمی ضمن یادآوری اینکه تغییر ساعت اداری، با هدف همراهی در مدیریت مصرف انرژی برق، انجام می‌شود، گفت: براین اساس، ساعت اداری همه دوایر دولتی و نیمه دولتی، ۶ صبح تا ۱۳ بعدازظهر تعیین شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این تغییر ساعت تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: دوایر مختلف براساس صلاحدید مسئولان می‌توانند برای پنجشنبه‌ها، دورکاری پرسنل را لحاظ کنند.

معاون استانداری فارس در عین حال خاطرنشان کرد که تغییر ساعت اداری شامل حال مراکزی نظیر بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها و دوایر مشابه نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: واحدهای اداری تحت مدیریت این دانشگاه، تابع دستورالعمل تغییر ساعت کار ابلاغی استانداری خواهند بود.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی‌اصل گفت: بخشنامه تغییر ساعت اداری، شامل ستاد دانشگاه، دانشکده‌ها، ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، ستاد مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز و برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) است.

هاشمی تاکید کرد: واحدهای عملیاتی، دارای نوبت کاری و ارایه دهنده خدمات آموزشی درمانی، بیمارستانی، مراکز خدمات جامع سلامت، مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های اورژانس، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، مشمول تغییر ساعت نیستند.

براساس دستورالعمل ابلاغی هیئت دولت، بخش اداری ملزم به اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق در ایام تابستان و پیک بار شبکه است.

براین اساس، دستگاه‌های مختلف باید در زمان اداری حداقل ۳۰ درصد و در زمان غیراداری حداقل تا ۵۰ درصد از مصرف انرژی برق خود را نسبت به ایام مشابه در سال ۱۴۰۰، کاهش دهند.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید