تغییر میانگین حقوق بازنشستگان قطعی شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ تغییر میانگین حقوق بازنشستگان قطعی شد

کامران پورمحمدی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه)، با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین رسالت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان است، اظهار کرد: دو صندوق تامین اجتماعی نیروی مسلح و صندوق کشوری حدود ۱۰ میلیون مشترک دارند و پرداخت به موقع حقوق از اولویت بالایی برخوردار است؛ در این راستا از ابزارهای مختلفی برای پرداخت حقوق به موقع استفاده می‌شود و گروه مالی مهرگان یکی از این ابزارها است.

وی بر لزوم مولدسازی دارایی‌های غیرمولد مجموعه تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: نرخ بهره‌وری در کشور پایین است و برای مولدسازی باید نگاه بهره‌وری نسبت به خدمات داشته باشیم. مولدسازی از سال گذشته یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی بوده است، بسیاری از دارایی‌ها که در مالکیت دولت هستند، نمی‌توانند مولد باشند.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور(ساتا) ادامه داد: در اردیبهشت ماه چند حرکت‌ خوبی در راستای مولدسازی صورت گرفت، هدف این است که دارایی‌هایی که قابلیت نقدشوندگی دارند در سرمایه گذاری در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند، به عبارت دیگر دارایی را برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم و نگاه ما سرمایه‌گذاری است.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم گفت: در برنامه هفتم تغییر محاسبه میانگین حقوقی بازنشستگان پیش‌بینی شده اما این موضوع هنوز به سازمان ما ابلاغ نشده است، بر این اساس پیش بینی شده که میانگین ۲۴ ماه تبدیل به ۶ سال شود، اما از آنجایی که هنوز ابلاغ رسمی نشده است، نمی‌توان نظر قطعی داد. بعضا دیده می‌شود در طول یک سال افزایش حقوق صورت می‌گیرد و باعث می‌شود صندوق‌ها دچار تنش شوند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید