واردات این خودروهای دست دوم آزاد شد+ شرایط

بدون دیدگاه
 

واردات این خودروهای دست دوم آزاد شد+ شرایط
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه هیات وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال صادر شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ خردادماه سال جاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل دهند، افرود: طبق مصوبه هیات وزیران اوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یادآور شد: طبق مصوبه متقاضی باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن هر یک دستگاه خودرو باشد.

جولانژاد در خصوص شرایط شرکت های حمل و نقل اظهار کرد: شرکت مسافربری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد.وی تاکید کرد: طبق مصوبه، شرکت مسافربری باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت است و تا ۵ سال خودرو در مالکیت شرکت یا اعضاء هیات مدیره شرکت باقی بماند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه شرکت حمل و نقل باید توانایی مالی برای تامین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات را متعهد شود، گفت: صدور معرفی نامه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان (به نام شرکت و کد فعالیت آن به همراه نام و نام خانوادگی و کد ملی مدیر عامل شرکت و تعداد و نوع ناوگان درخواستی) به دفتر حمل و نقل مسافر از دیگر شرایط شرکت های حمل و نقل برای واردات ناوگان است.

جولانژاد در خصوص شرایط رانندگان حمل و نقل بیان کرد: راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس، معرفی نامه از طرف کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان (کانون های استانی یا انجمن های صنفی استانی زیرمجموعه کانون سراسری مذکور) مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

وی با بیان اینکه راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، گفت: راننده و شرکت حمل و نقل مسافربری تحت پوشش قراردهنده ناوگان، باید براساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو تحت پوشش در شرکت حمل و نقل مسافر دارای پروانه فعالیت معتبر بوده و در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس دهی برای اربعین فعالیت و تا ۵ سال خودرو در مالکیت راننده باقی بماند و تا ۵ سال بعد نمی تواند نسبت به واردات خودرو اقدام نماید.

محمد جولانژاد با اشاره به لزوم صدور معرفی نامه فعالیت برای راننده توسط شرکت مسافربری، اظهار کرد: هر راننده فقط می تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام نماید و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نمی باشد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: راننده باید دارای معرفی نامه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشد و هنگام معرفی راننده باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره کارت هوشمند به همراه نام و کد شرکت مسافربری تحت پوشش به دفتر حمل و نقل مسافر اعلام شود.

جولانژاد تاکید کرد؛ راننده باید دارای کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس باشد.

اخباراقتصادخودرو
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید