قطبی: اگر تصمیم درستی گرفته شود ایران از گروه خود صعود می‌کند

بدون دیدگاه
 

به گزارش ایرنا، در فاصله کوتاه باقیمانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و به‌دنبال افزایش اخبار درباره برکناری «دراگان اسکوچیچ» از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، خبرگزاری آسوشیتدپرس با «افشین قطبی» سرمربی اسبق تیم ملی گفت و گو کرده است.

قطبی در این مصاحبه درباره تصمیم برای تغییر سرمربی تیم ملی گفت: اهمیت جام جهانی و تاثیر نتایج آن بر غرور ملی، فوریت این تصمیم را بالا برده است. ایران مسابقات حساسی مقابل انگلیس و آمریکا دارد که در تصمیم‌گیری تاثیر گذاشته است.

تیم ملی ایران با هدایت اسکوچیچ خیلی راحت به جام جهانی رسید اما عملکرد ضعیف در بازی مقابل کره جنوبی و الجزایر باعث شد انتقادات به او افزایش پیدا کند. فدراسیون فوتبال ایران نیز در حال بررسی این موضوع است که در جام جهانی یک مربی ایرانی داشته باشد یا نه.

قطبی در جام جهانی ۱۹۹۸ عضو کادر فنی تیم ملی آمریکا بود و سال‌ها بعد هدایت تیم ملی ایران را هم برعهده گرفت. حالا او همراه با «علی دایی» و «امیر قلعه‌نویی» که آنها هم سابقه سرمربیگری تیم ملی ایران را دارند گزینه‌های جایگزینی اسکوچیچ محسوب می‌شوند.

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی هم دیگر گزینه ایرانی هدایت این تیم است. اگر قرار باشد یک خارجی سرمربی تیم ملی ایران شود از «کارلوس کی‌روش» و «برانکو ایوانکوویچ» ۲ سرمربی سابق این تیم به‌عنوان گزینه‌های اصلی نام برده می‌شود.

ایران پنج دوره در جام جهانی حضور داشته اما هنوز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. با این وجود قطبی اعتقاد دارد که فوتبال ایران می‌تواند با والیبال برابری کند و تاریخ‌ساز شود. به‌خصوص اینکه خاورمیانه برای نخستین‌بار میزبان جام جهانی است.

قطبی گفت: ایران در گروه سختی است اما اگر تصمیمات درستی گرفته شود توانایی صعود از این گروه را دارد.

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید