جزئیات جدید از سرقت بزرگ | مجرمانی که شیک و باکلاس هستند!

بدون دیدگاه
 

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی صبح چهارشنبه در نخستین رویداد در حوزه مأموریت‌های پلیس آگاهی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم اظهار داشت: امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور حضور دارد و تنوع ماموریت‌هایش بالا است، هیچ سازمانی را نداریم که به اندازه فراجا با مردم در ارتباط باشد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است، باید بتوانیم در جایی که جرمی رخ می‌دهد به سرعت پیگیری کنیم چراکه ما حافظ جان و مال مردم هستیم.

اشتری بیان کرد: به همین اندازه که تکنولوژی در کشور پیشرفت کرده است متأسفانه جرایم هم پیشرفت کرده است، جرایم امروز با جرایم ۱۰ سال پیش متفاوت است؛ تصور ما از یک مجرم در گذشته یک شخصی بود که از نظر فیزیکی شرایط خاصی داشت اما امروزه متفاوت است و افرادی که مرتکب جرم می‌شوند دارای ظاهری شیک و باکلاس هستند.

فرمانده کل انتظامی گفت: پلیس باید با ظرفیت‌ها و تجهیزاتی که در اختیار دارد و همچنین با هوشمندی بتواند از تمامی مجرمان جلوتر باشد، یعنی با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مجرمین باید بتواند از جرم پیشگیری کند.

وی ادامه داد: از دو سال قبل پلیس به سمت هوشمندسازی گام برداشته است البته باید این سرعت را بیشتر کنیم؛ یکی از موضوعاتی که نگران کننده است جرایمی است که مربوط به پلیس آگاهی می‌شوند، کارآگاهان باید بتوانند این جرایم را کشف کنند.

اشتری با اشاره به سرقت صندوق امانات بانک ملی تصریح کرد: همکاران ما در کمتر از ۴۸ ساعت توانستند اطلاعات این سرقت را به دست بیاورند، کار پیچیده‌ای بدون هیچ سرنخی انجام شد این در حالی است که در ۸۰ درصد جرایم کارآگاهان سرنخ دارند.

رئیس پلیس کشور گفت: مردم ایران از پلیس تقاضا دارند تا با اشراف و تسلط کامل از جرایم پیشگیری کنند و ماموریت‌هایش را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه پیشگیری از جرم مأموریت ویژه دارد، افزود: پلیس در خدمت تمامی شرکت‌های دانش بنیان است و هرجایی هم لازم باشد از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه پلیس بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت در سال به مردم ارائه می‌دهد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه پلیس در سند چشم انداز جزو ۱۰ کشور برتر جهان باشیم.

وی گفت: رؤسای برخی از کشورهای پیشرفته بعد از کشف پرونده سرقت صندوق امانات با ما تماس گرفتند و اعلام کردند این حرکت نه فقط برای ایران باعث عزت بود بلکه برای پلیس جهانی هم باعث عزت بود./ مهر

اخبارحوادث
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید