تحول در سبک بازی فوتبال بانوان/ شاگردان آزمون آماده دیدار برابر میزبان

بدون دیدگاه
 

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال بانوان که با ترکیبی جوان راهی رقابت‌های کافا شده، سبک و شکل بازی متفاوتی را در نخستین بازی خودش ارائه داد. این تیم نیمی از بازیکنان اصلی خود را به دلایل عجیب در اختیار ندارد و عده‌ای از بازیکنانش در حمایت از مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی حاضر نشدند در اردوی تیم شرکت کنند. با این حال کادرفنی فعلی بانوان با هدایت مریم آزمون با تغییر سیستم سعی کرده‌اند که تیم متفاوتی را به میدان بفرستند.

بازی اول این تیم مقابل قرقیزستان حاوی نکات جالبی بود. تیم ملی فوتبال بانوان ایران با سیستم ۴-۳-۳ بازی می‌کند. در واقع دفاع خطی و سه هافبک وسط به صورت خطی مقابل خط دفاع هستند و از دو وینگر چپ و راست هم بهره می‌برند. 

تیم ملی مقابل قرقیزستان از تاکتیک به روز استفاده کرد اما با توجه به کمبود وقتی که این تیم برای آماده‌سازی برای مسابقات کافا داشتند، با این حال بازیکنان خیلی زود توانستند خود را با سیستم جدید وفق دهند. استفاده از مثلث‌ها و لوزی‌های مختلف در جریان بازی از نکات مثبت این مسابقه بود. ایجاد سه‌ضلعی‌های مختلف در جای جای زمین و استفاده از وینگرهای چپ و راست که به صورت مستقیم تیم قرقیزستان را تحت فشار قرار می‌دادند. بازی فکورانه خط دفاعی که حتی یک موقعیت در محوطه خطر به حریف ندادند از نکات قابل توجه بود. 

ضربات متعدد به توپ از ویژگی‌های بازی ملی‌پوشان کشورمان بود و گاهی ۱۵ پاسکاری برای یک حمله داشتند. ساختار تیم ملی بانوان با توجه به تاکتیک های جدید می‌تواند امیدوارکننده باشد. البته این تیم به کار جسمانی و دوندگی بیشتری نیاز دارد. 

بازی روی زمین و مالکانه، در اختیار داشتن توپ، سرعت بخشیدن به بازی، خط دفاعی تیمی خوب و بستن لایه های نفوذی برای اینکه تیم حریف نتواند نفوذ کند، یارگیری‌های نفر به نفر بازیکنان تیم ایران که منجر می‌شد تیم حریف تحت فشار قرار گیرد، استفاده از شیفت درست بازیکنان در مناطق مختلف زمین، سرعت بخشیدن به بازی برای نفوذ به لایه‌های خط دفاعی، اتحاد خوب تیم ملی بانوان که تحت فرمان کادرفنی بودند و دقیقا اجرای تاکتیک تیمی به درستی بود، ندادن حتی یک موقعیت به حریف و هماهنگی بسیار خوبی که خط هافبک با خط دفاع داشت و خط حمله و فاصله سه خطوط کاملا رعایت می‌شد جزو موارد مثبتی بود که در این تیم دیده می‌شد. تیم کشورمان در این دیدار به برتری یک بر صفر رسید.

حالا در ادامه رقابت‌های کافا، بانوان فوتبال ایران فردا در دومین بازی خودشان برابر تیم ملی بانوان تاجیکستان میزبان مسابقات قرار می‌گیرند.

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید