کمیته فنی فدراسیون فوتبال و جای خالی نخبگان/ چه کسانی اسکوچیچ را ردصلاحیت کردند؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش ایرنا، برکناری یا ابقای دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال به یک چالش عجیب برای فوتبال کشور تبدیل شده است و در حالی که زمان زیادی تا جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده هنوز مشخص نیست این مربی در قطر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست یا خیر.

فدراسیون فوتبال که پس از عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم به صورت سرپرستی اداره می‌شود در حالی تصمیم به تغییر سرمربی تیم ملی گرفت که عملا امکان عزل اسکوچیچ  و حتی انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را ندارد؛ چرا که هر تصمیمی در فدراسیون فوتبال باید با تایید هیئت رئیسه این فدراسیون انجام شود و در حال حاضر هم به دلایل مختلف امکان برگزاری جلسات این هیئت رئیسه نیست؛ چرا که تعداد اعضای آن کمتر از ۸ نفر هستند و به همین خاطر جلساتش به حدنصاب نمی‌رسد.

با این حال فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت کمیته فنی را مسئول تعیین تکلیف اسکوچیچ معرفی کند. چرا که گزینه مورد نظر این فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی، علی دایی بود و پس از پاسخ منفی اسطوره فوتبال ایران به پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی و همینطور موانع قانونی برای برکناری اسکوچیچ، ابزاری به نام کمیته فنی می‌توانست این فدراسیون را از یک چالش خودساخته نجات دهد.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال که حمید استیلی، علی‌اصغر مدیرروستا، نادر عزت‌اللهی، ابراهیم قاسمپور و پرویز مظلومی اعضای آن هستند تصمیم به برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال گرفتند؛ تصمیم که بدون هماهنگی با مسئولان فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شد. نکته مهم در خصوص کمیته فنی فدراسیون فوتبال، کارنامه اعضای آن است. این کارنامه در ادامه قابل مشاهده است.

حمید استیلی: (سه تیم آخری که مربی بوده و نتایج)
– فصل ۹۳-۹۴: راه‌اهن – استعفا در هفته‌ی۱۴
– فصل ۹۴-۹۵: ملوان – استعفا در هفته‌ی۲۰ و نهایتا سقوط ملوان
-۱۳۹۹: تیم ملی امید – حذف از گروه مقدماتی

علی‌اصغر مدیرروستا:
– فصل ۸۷-۸۸: پیکان، هشتم
– فصل ۸۸-۸۹: پاس همدان، پانزدهم، و فرار میلیمتری از سقوط
– فصل ۹۰-۹۱: شهرداری تبریز، سقوط

نادر عزت‌اللهی:
– مربی رده‌های پایه در ملوان بندر انزلی
– چهار بازی تجربه‌ی سرمربیگری تیم دسته یکی شهرداری آستارا

ابراهیم قاسم‌پور:
-فصل ۸۶-۸۷: صنعت نفت، اخراج و سقوط
– فصل ۹۰-۹۱: داماش گیلان، اخراج
– فصل ۹۱-۹۲: مس کرمان، اخراج در هفته هشتم و تحویل تیم در موقعیت سقوط

پرویز مظلومی:
فصل ۹۱-۹۲: آلومینیوم همرمزگان، سقوط
۹۲-۹۳: مس کرمان، استعفا در هفته‌ی ۱۶ و نهایتا سقوط مس
فصل ۹۴-۹۵: اخراج از استقلال

متاسفانه اکثریت این اعضا مدام به دنبال دیده شدن در رسانه‌ها هستند. در هیچ جای دنیا اعضای کمیته‌های اینچنینی جایی در رسانه‌ها ندارند. آنها نهایتا نظر مشورتی خود را اعلام می‌کنند و پس از آن دیگر خبری از آنها نیست؛ اما اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران بدون توجه به اینکه در جایگاه قابل دفاعی به لحاظ فنی نیستند در خصوص مسائل مهمی همچون تعیین تکلیف سرمربیگری تیم ملی نظر می دهند. سطح فنی اعضای کمیته فنی آنقدر با اما و اگر روبروست که حتی تیم‌های دسته اولی هم بعید است به آنها پیشنهاد همکاری دهند.

کارنامه عملکرد اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌تواند نمایانگر عمق یک فاجعه در فوتبال کشور باشد. همه اعضای کمیته فنی در دورانی که مسئولیت هدایت تیم‌ها را بر عهده داشتند با کارنامه‌ای ضعیف کنار رفتند. ضمن اینکه هیچ کدام از آنها در چند وقت اخیر فعالیت حرفه‌ای در فوتبال نداشته و نهایتا در مسابقات پیشکسوتان شرکت می‌کردند. از همه بدتر حضور نادر عزت‌الهی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال است. این پرسش مطرح است که عزت‌الهی به جز اینکه پسرش در تیم ملی حضور دارد بر چه اساس توانسته به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال منصوب شود؟

درد فوتبال ایران، حذف نخبگانی است که می‌توانستند ناجی این فوتبال باشند؛ اما به دلایل مختلف یا کنار گذاشته شدند یا اینکه عطای حضور را به لقایش بخشیدند. تا زمانی که رویه حضور افراد نالایق در فدراسیون فوتبال باید شاهد حواشی همچون حواشی مربوط به کادرفنی تیم ملی فوتبال بود.

اخبارورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید